Case study.

Case Study.

Klient: Motorola
Kanały:
Instagram
Usługi:
Aktywacja konsumencka
Konkurs dla fanów
IG live z influencerami

目标Cele

  • Realizacja nowej strategii komunikacji
  • Wzrost rozpoznawalności marki
  • Zaangażowanie odbiorców na Instagramie
  • Promocja najnowszego produktu marki

Wyzwania挑战

  • Dobór odpowiednich influencerów
  • Interaktywny, angażujący format zabawy
  • Oparcie narracji na jednym produkcie
  • Przełamanie tradycyjnego schematu Walentynek
  • Promocja marki, która po latach wróciła na polski rynek

Jak to我们是怎么做到的? zrobiliśmy?

Jak to我们是怎么做到的? zrobiliśmy?

Jak to zrobiliśmy?我们是怎么做到的?

Jak to zrobiliśmy?我们是怎么做到的?

Jak to zrobiliśmy?我们是怎么做到的?

1

Odważna realizacja strategii

Punktem wyjścia aktywacji #powerlovers była nowa strategia marki, która określa motorolę według archetypu buntownika. Dodatkowo, celem akcji było zaangażowanie fanów w odświeżony świat marki, która po latach wróciła na polski rynek. Akcja #powerlovers została przeprowadzona w kontekście Walentynek. Motorola, jako marka o archetypie buntownika, postanowiła przełamać schemat słodkiego święta zakochanych – pokazała, że można złamać status quo i podejść do tego dnia od drugiej strony.

2

Maksimum z każdej złotówki

Aby optymalnie spożytkować ograniczony budżet w celu zaangażowania odbiorców, wykorzystaliśmy natywne funkcje Instagrama. Skrupulatnie zaplanowana ankieta trwała 9 dni i pozwoliła na stworzenie emocjonalnej relacji z odbiorcami.

3

Umiejętny dobór influencerów

Akcja zyskała rozgłos dzięki odpowiednio dobranym do grupy docelowej influencerom – Joannie Koroniewskiej i Maciejowi Dowborowi. Na trzy dni przed Walentynkami, motorola wysłała Dowborom paczkę-niespodziankę, w której znajdowały się dwie w pełni naładowane moto g9 power (bateria wytrzymuje 3 dni) oraz karteczka z wyzwaniem: Rozwiążcie wspólnie test #powerlovers i… czekajcie na dalsze wskazówki. W zależności do wyniku testu, motorola przez trzy kolejne dni wysyłała rano wiadomość na Instagram do Joanny lub Macieja, z zadaniami, które miały na celu zwiększenie procentu naładowania baterii w ich związku.

4

Więcej, niż zwykły konkurs

W dniu Walentynek odbył się live na profilu Motorolapolska, na którym nasi ambasadorzy opowiedzieli o akcji i ostatnich dniach spędzonych z motorolą, ponownie rozwiązali test #powerlovers (tym razem mieli aż 100%!), ogłosili zwycięzców dwóch konkursów oraz odpowiadali na związkowe pytania od fanów.

Efekty

+6,5 mln wyświetleń filmów
200% wzrost sprzedaży telefonów w trakcie akcji
2000 widzów na live z influencerami
+6,5 mln wyświetleń filmów
2000 widzów na live z influencerami
200% wzrost sprzedaży telefonów w trakcie akcji
Akcja #powerlovers nie była kolejnym instagramowym konkursem. Dzięki chwytliwej idei skupionej wokół użytkownika, aktywacja wykorzystująca natywne funkcje Instagrama, pozwoliła zaangażować użytkowników do wejścia na nowo w świat nieco już zapomnianej marki.
Pośrednio dzięki akcji #powerlovers, udział w rynku Motoroli w Q1 zwiększył się 100% w stosunku do poprzedniego roku.
Obecnie motorola jest marką nr 3 wśród smartfonów z Androidem.

联系方式Opisz nam swoje wyzwanie,
znajdziemy drogę.

Napisz do nas