Kampania (Nie) mówmy o seksie | Digital PR
KANAŁY
Media Tradycyjne
Media digitalowe
Social Media
Kanały twórców
USŁUGI
PR
Influencer Marketing
ZESPÓŁ
Oscar Dąbkowski
Senior Digital PR Specialist
Daria Knapik
PR Expert
Wyznaczanie celów to podstawa
Wywołanie dyskusji społeczno-medialnej na temat seksu i seksualności
Oswojenie się z tematem seksu w dyskursie publicznym
Zwiększenie liczby użytkowników aplikacji Storytel oraz promocja 6 słuchowisk w ramach kampanii “(Nie) mówmy o seksie” przygotowanych razem z fundacją SEXEDPL
Jakie wyzwania stały przed nami?
客戶
Przełamanie tabu, jakim w Polsce wciąż jest seks i seksualność
客戶
Obcinanie zasięgów przez platformy takie jak TikTok i Meta przy treściach, w których zostaje użyte słowo “SEKS”
客戶
Potencjalne kontrowersje i kryzysy wizerunkowe związane z tematyką kampanii
客戶
Zachęcenie odbiorców do audiobooków i zapoznania się nie tylko z produkcjami oryginalnymi, ale także z innymi tytułami rekomendowanymi przez fundację SEXEDPL

Jak to zrobiliśmy?

1

Strategia

Kampania opierała się na dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców, a z uwagi na aż 6 słuchowisk poruszających problemu ludzi w różnym wieku, target był wyjątkowo obszerny. Środkiem dotarcia były media ogólnopolskie - lifestylowe, kobiece, opiniotwórcze i marketingowe oraz twórcy, którzy realnie wywierają wpływ na śledzące ich społeczności i wywołują w przestrzeni digitalowej i poza nią dyskusję.

Przy tej kampanii połączyliśmy siły kreatywne z agencjami Przestrzeń i Polot, aby maksymalnie wykorzystać potencjał tematu, o którym w Polsce częściej milczymy niż dyskutujemy. Seks w Polsce nadal jest tematem tabu, a przyczyną takiego stanu rzeczy jest nic innego jak budowana od wieków kultura wstydu. Nasze działania miały za cel ten wstyd nie tylko obnażyć, ale i przełamać. Zrobiliśmy to m.in. za pomocą promocji wideo, w którym temat seksualności został skonfrontowany ze śpiewem chóru gospel - symbolem duchowości, radości i wspólnoty oraz interaktywnego muralu przy ulicy Jaworzyńskiej w Warszawie. Przechodnie mogli przeczytać zaszyfrowaną na nim wiadomość - krótką historię dotyczącą potrzeb seksualnych. Aby ją odkryć, należało użyć filtra na TikToku lub Instagramie.

Innymi ważnymi elementami kampanii były też działania takie jak wysyłania informacji prasowej, uruchomienia promocji w mass mediach czy koordynacja współprac płatnych z poszczególnymi mediami oraz influencerami. 

2

Analiza Sytuacji Klienta

Storytel zwróciło się do nas z prośbą o promocję kampanii “(Nie) mówmy o seksie”, której celem było przełamanie tabu związanego z seksualnością. Klientowi zależało na dotarciu do strategicznych mediów, które zainteresują się kontrowersyjnym, ale jakże ważnym społecznie  tematem. 

Celem słuchowisk, poza aspektem czysto rozrywkowym, była też edukacja poprzez fikcyjne historie i wydarzenia głównych bohaterów inspirowane realnymi problemami zmapowanymi i opisanymi przez ekspertów fundacji SEXEDPL. 

3

Strategia komunikacji kampanii obejmowała

1. Zmapowanie mediów i twórców, którzy cieszą się autorytetem w kategorii lifestylowej, ale również edukacyjnej. Zależało nam na tym, by treści o pozornie "niewygodnej" tematyce, naturalnie wpisywały się w ich codzienny content.

2. Wytypowanie touchpointów - czyli gdzie, jak i po co, mają mówić media i twórcy. 

3. Prowadzenie biura prasowego marki przy kampanii - dbanie o media relations i zachowanie odpowiedniej dynamiki przy egzekucji działań, to przy kampanii czasowej bardzo ważne punkty realizacji.

4. Przygotowanie manualu komunikacji kryzysowej na wypadek, gdyby narracja wokół kampanii zaczęła fokusować się na wątkach odciągających uwagę od clue kampanii - czyli szerzeniu świadomości dot. potrzeb seksualnych, oraz promocji słuchowisk, które były osią kampanii.

5. Skoordynowanie komunikacji w mediach i wśród influencerów z bieżącym Tematem Tygodnia obecnym na kanałach komunikacji fundacji SEXEDPL

Efekty, których oczekiwaliśmy i... które przebiły te oczekiwania:

1. Wywiad Natalii Kusiak, ambasadorki Storytel, z Maćkiem Musiałem, który jest jednym z aktorów czytających słuchowisko "Świadomy praw i obowiązków". Rozmowa była szeroko komentowana i zaangażowała odbiorców do większej dyskusji, a jej treść był przedrukowywana w lifestylowych mediach i cytowany na portalach plotkarskich.

2. Ponad dwa miliony zasięgu kampanii w samych mediach i ponad sto milionów (!) wyświetleń treści kampanijnych!

3. Prawie dwa miliony wyświetleń publikacji ambasadorów i wrząca dyskusja na temat seksu!

4

Przewaga

Public relations i Influencer marketing świetnie się uzupełniają przy działaniach nastawionych szczególnie na szerokie dotarcie i wywoływanie dyskusji w przestrzeni publicznej. Strategicznie dobrane partnerstwa medialne i konteksty, w których osadziliśmy słuchowiska oraz cross-promocja touchpointów zapewniły synergię działań bardzo dynamicznej kampanii i...  zaowocowały nominacją do nagród KTR w aż trzech kategoriach.

5

Rezultat

Kampania "(Nie) Mówmy o Seksie" przyniosła znaczące efekty. 

  1. FORBES, ONET, Wyborcza, Wysokie Obcasy, Pudelek, newonce, Polityka, ELLE - najpopularniejsze i największe media w Polsce mówią o seksie. 
  2. Dyskusja pod publikacjami twórców z  m.in. Katarzyny Miller, Justyny Mazur, Pauliny Mikuły czy Natalii Kusiak wrzała i opierała się o skrajne czasem podejścia - zależało nam na tym, by każdy mógł oddać głos w dyskusji, dlatego na potrzeby kampanii powstało aż 6 słuchowisk, adresujących wyzwania różnych grup.

6

Efekty

100 milionów
wyświetleń treści
2 miliony
zasięgu kampanii w mass mediach
270 tysięcy
wyświetleń u TikTokerów.

Okiem Klienta

We współpracy z zespołem Tigers doceniam dbałość o szczegóły oraz holistyczne podejście do planowania komunikacji w mediach i działaniach z influencerami. Agencja jest odpowiedzialna za budowanie świadomości Storytel poprzez PR oraz influencer marketing, co ma realny wpływ na biznes i edukację odbiorców. Przewagą Tigers na rynku jest przede wszystkim ich sposób pracy i otwartość na feedback, w efekcie czego agencja zapewnia komfort osobom pracującym po stronie marki.

Klaudia Chruściel

Country Marketing Manager Storytel Polska

Chcesz z nami pracować? Poznaj nasze usługi

Opisz nam swoje wyzwanie, znajdziemy drogę.

NAPISZ DO NAS