Działania performance i social media content dla Reo.pl
KANAŁY
Facebook
Google
Linkedin
Twitter
USŁUGI
Performance
Social Media Content
ZESPÓŁ
Kamil Obidziński
E-commerce Manager
Iga Wasilewska
Team Leader& Senior Digital Marketing Specialist
Wyznaczanie celów to podstawa
Zwiększenie świadomości marki wśród grupy docelowej
Pozyskanie Leadów na platformę
Przedstawienie marki jako pewnego, godnego zaufania partnera
Wypracowanie dalszych rekomendacji działań w digitalu
Jakie wyzwania stały przed nami?
客戶
Niska świadomość rynku dotycząca alternowanego zakupu energii
客戶
Brak rozpoznawalności marki
客戶
Bariera komunikacyjna (trudna usługa adresowana B2B)
客戶
Stworzenie kont, strategii oraz start kampanii w 2 tygodnie

Jak to zrobiliśmy?

1

Strategia

Reo.pl zgłosiło się do nas w celu launchu świeżo powstałej platformy handlu zieloną energią, w celu pozyskania na platformę kontaktów w postaci wytwórców, jak i odbiorców. Był nowy biznes Klienta oraz nowa platforma, a nasze działania doprowadziły do natychmiastowego napływu leadów.

Najpierw przeprowadziliśmy brief wraz z rozmową debriefującą aby najdokładniej wejść w buty klienta i przygotować koncepcję odpowiadającą obecnym potrzebom na rynku. Komunikację oparliśmy na pozycjonowaniu marki Reo.pl jak pierwszej takiej platformy na rynku oraz zaufanego partnera.

2

Działanie

Współpracę zaczęliśmy od burzy mózgów, która pozwoliła nam wypracować odpowiednią strategię oraz komunikaty reklamowe. Pracę rozpoczynaliśmy od zera, dlatego w międzyczasie utworzyliśmy konta reklamowe wraz z profilami na platformach Facebook, Google, Twitter, LinkedIn.

Komunikacja oparła się o kilka bloków tematycznych:

- Poznaj nową platformę handlu zieloną energią

- Reo.pl łączymy odbiorców, wytwórców, prosumentów

- Zaufane źródło zielonej energii

- Zoptymalizuj koszty energii elektrycznej w swojej firmie

- Sprzedaj wyprodukowaną energię w korzystnej cenie

Po zmapowaniu potrzeb grupy docelowej oraz biorąc pod uwagę długość procesu decyzyjnego w segmencie B2B, ułożyliśmy struktury kont reklamowych. Stworzyliśmy grupy odbiorców odpowiadające grupom docelowym klienta – wytwórcom, odbiorcom oraz prosumentom. W drugim miesiącu działań uruchomiliśmy kampanie remarketingowe, wykluczając osoby, które pozostawiły swoje dane w formularzu na stronie.

Dzięki cotygodniowym sprintom z klientem trzymaliśmy rękę na pulsie mając na uwadze proporcje wydawanego budżetu na poszczególnych platformach. Bieżący kontakt pozwolił zmieniać alokację budżetu na kanały bardziej konwertujące, z których otrzymywane Leady kończyły się podpisaną umową. Optymalizacji dokonywaliśmy również na etapie kreacji reklamowych testując nowe pomysły.

3

Przewaga

Wprowadzając nową markę na rynek postawiliśmy na działania kontentowe, które miały na celu budowanie świadomości rynku energetycznego i takich zagadnień jak zamiana obecnego operatora czy alternatywna możliwość sprzedaży wyprodukowanych nadwyżek. Edukacja okazała się kluczowa w pozyskiwaniu użytkowników mniej świadomych, do których wracaliśmy w remarketingu po przeczytaniu odpowiednich treści blogowych.

Wybór strategii wielokanałowej prowadząc działania performance spowodowany był maksymalizacją efektów oraz zwiększeniem ekspozycji marki. O pierwszy kontakt z marką zadbaliśmy poprzez reklamy w YouTube, po dostarczając niezbędnej wiedzy do podjęcia decyzji poprzez kanały LinkedIn, Twitter oraz Facebook

4

Innowacje

Jako niestandardowe działanie wprowadziliśmy w ramach partnerstwa usługę Chatbot. Dzięki temu rozwiązaniu byliśmy w stanie w pełni zautomatyzowany sposób odpowiadać na najczęściej zadawane pytania użytkowników na stronie. Chatbot wygenerował również 4 Leady.

5

6

Efekty

165
Leadów wygenerowanych w 2 miesiące
129 zł
Średni koszt pozyskania Leada za pomocą platformy Facebook
0,15 zł
za przejście nowego użytkownika na stronę (Twitter)

Okiem Klienta

Uzyskaliśmy mocne wsparcie przy wprowadzeniu marki Reo.pl na rynek. Oczywiście, efektem tego było pozyskanie nowych klientów – odbiorców i wytwórców zielonej energii. Szczególnie ważne we współpracy było zrozumienie potrzeb naszej firmy. Profesjonalne przygotowanie kampanii w bardzo krótkim okresie oraz terminowość. Tigers to zespół profesjonalistów, którzy potrafią zrealizować skuteczną kampanię. Polecilibyśmy Tigers każdej firmie. Dają radę z każdym produktem lub usługą.

Anna Szurlej

Specjalista ds. Digital Marketingu

Chcesz z nami pracować? Poznaj ofertę Performance
Zobacz pozostałe
case studies
Easy Toys | Digital PR
Zobacz pełne case study
Oriflame | Brand & Visual Identity, Analityka i Big Data
Zobacz pełne case study

Opisz nam swoje wyzwanie, znajdziemy drogę.

NAPISZ DO NAS