Jak to zrobiliśmy?
Strategia
Reo.pl zgłosiło się do nas w celu launchu świeżo powstałej platformy handlu zieloną energią, w celu pozyskania na platformę kontaktów w postaci wytwórców, jak i odbiorców. Był nowy biznes Klienta oraz nowa platforma, a nasze działania doprowadziły do natychmiastowego napływu leadów.
Najpierw przeprowadziliśmy brief wraz z rozmową debriefującą aby najdokładniej wejść w buty klienta i przygotować koncepcję odpowiadającą obecnym potrzebom na rynku. Komunikację oparliśmy na pozycjonowaniu marki Reo.pl jak pierwszej takiej platformy na rynku oraz zaufanego partnera.
Działanie
Współpracę zaczęliśmy od burzy mózgów, która pozwoliła nam wypracować odpowiednią strategię oraz komunikaty reklamowe. Pracę rozpoczynaliśmy od zera, dlatego w międzyczasie utworzyliśmy konta reklamowe wraz z profilami na platformach Facebook, Google, Twitter, LinkedIn.
Komunikacja oparła się o kilka bloków tematycznych:
- Poznaj nową platformę handlu zieloną energią
- Reo.pl łączymy odbiorców, wytwórców, prosumentów
- Zaufane źródło zielonej energii
- Zoptymalizuj koszty energii elektrycznej w swojej firmie
- Sprzedaj wyprodukowaną energię w korzystnej cenie
Po zmapowaniu potrzeb grupy docelowej oraz biorąc pod uwagę długość procesu decyzyjnego w segmencie B2B, ułożyliśmy struktury kont reklamowych. Stworzyliśmy grupy odbiorców odpowiadające grupom docelowym klienta – wytwórcom, odbiorcom oraz prosumentom. W drugim miesiącu działań uruchomiliśmy kampanie remarketingowe, wykluczając osoby, które pozostawiły swoje dane w formularzu na stronie.
Dzięki cotygodniowym sprintom z klientem trzymaliśmy rękę na pulsie mając na uwadze proporcje wydawanego budżetu na poszczególnych platformach. Bieżący kontakt pozwolił zmieniać alokację budżetu na kanały bardziej konwertujące, z których otrzymywane Leady kończyły się podpisaną umową. Optymalizacji dokonywaliśmy również na etapie kreacji reklamowych testując nowe pomysły.
Przewaga
Wprowadzając nową markę na rynek postawiliśmy na działania kontentowe, które miały na celu budowanie świadomości rynku energetycznego i takich zagadnień jak zamiana obecnego operatora czy alternatywna możliwość sprzedaży wyprodukowanych nadwyżek. Edukacja okazała się kluczowa w pozyskiwaniu użytkowników mniej świadomych, do których wracaliśmy w remarketingu po przeczytaniu odpowiednich treści blogowych.
Wybór strategii wielokanałowej prowadząc działania performance spowodowany był maksymalizacją efektów oraz zwiększeniem ekspozycji marki. O pierwszy kontakt z marką zadbaliśmy poprzez reklamy w YouTube, po dostarczając niezbędnej wiedzy do podjęcia decyzji poprzez kanały LinkedIn, Twitter oraz Facebook
Innowacje
Jako niestandardowe działanie wprowadziliśmy w ramach partnerstwa usługę Chatbot. Dzięki temu rozwiązaniu byliśmy w stanie w pełni zautomatyzowany sposób odpowiadać na najczęściej zadawane pytania użytkowników na stronie. Chatbot wygenerował również 4 Leady.
Efekty
Okiem Klienta
Uzyskaliśmy mocne wsparcie przy wprowadzeniu marki Reo.pl na rynek. Oczywiście, efektem tego było pozyskanie nowych klientów – odbiorców i wytwórców zielonej energii. Szczególnie ważne we współpracy było zrozumienie potrzeb naszej firmy. Profesjonalne przygotowanie kampanii w bardzo krótkim okresie oraz terminowość. Tigers to zespół profesjonalistów, którzy potrafią zrealizować skuteczną kampanię. Polecilibyśmy Tigers każdej firmie. Dają radę z każdym produktem lub usługą.
Anna Szurlej
Specjalista ds. Digital Marketingu
case studies