Jak to zrobiliśmy?
Pomysł
Pracując nad projektem, uzyskaliśmy zadowalające wyniki, jednak brakowało nam spójnej strategii na każdy miesiąc w roku, poza dążeniem do maksymalizacji zysków z reklam. Ze względu na nierówną sezonowość produktu, sprzedaż w niektórych miesiącach była wyższa, a w innych poniżej stałego poziomu. Potrzebowaliśmy wyraźnego planu i określenia celów na każdy miesiąc 2024 roku, który pozwoliłby nam w pełni wykorzystać roczny budżet klienta oraz określić główne priorytety kampanii na dany okres.
Działanie
Wyznaczenie KPI - Planowanie roku, zaczęliśmy już w grudniu. Wtedy też potwierdziliśmy z klientem cele, które mamy zrealizować oraz wyznaczyliśmy mierzalne KPI. Aby cele mogły zostać zrealizowane, opracowaliśmy z klientem, przejrzysty dashboard z najważniejszymi metrykami, w którym na bieżąco, tydzień po tygodniu uzupełniliśmy o osiągane rezultaty i omawialiśmy usprawnienia na cotygodniowych spotkaniach.
Skuteczna struktura kampanii - Określone KPI, były punktem odniesienia, do zoptymalizowania dotychczasowej struktury kampanii w obu kanałach na skalowalną machinę do generowania sprzedaży, która zapewnia powtarzalny wzrost. W Google Ads postawiliśmy na mocniejsze wypromowanie strategicznych wzorów folii, w kampaniach produktowych, aby jak najskuteczniej przyciągnąć potencjalnych klientów na stronę, atrakcyjnymi wzorami. W Meta Ads natomiast, poza większym naciskiem na budowanie góry lejka sprzedażowego skupiliśmy się także na ratowaniu porzuconych koszyków. Kampanie dynamiczne, z kodem rabatowym na porzucone koszyki, okazały się być skutecznym rozwiązaniem i pomogły zwiększyć % ukończonych zakupów.
Efektywne rozplanowanie budżetu - Wykorzystując dane z poprzednich lat, zidentyfikowaliśmy okresy o największym potencjale sprzedażowym i optymalnie rozłożyliśmy budżet reklamowy. Największą część budżetu przeznaczyliśmy na dwie kluczowe akcje promocyjne. Trafne kreacje skutecznie komunikujące o specjalnych akcjach oraz zwiększone działania remarketingowe w dużej mierze przyczyniły się do osiągnięcia rekordowej sprzedaży w kwietniu 2024 roku. Przychód w tym miesiącu był o 55% wyższy niż w roku poprzednim.
Skuteczne kreacje reklamowe - Meta Ads, to kanał który wykorzystujemy nie tylko do sprzedaży, ale także do budowania świadomości produktów marki. Najlepiej sprawdził się tutaj format wideo. Dynamiczne, inspirujące oraz odpowiadające na obiekcje potencjalnych klientów materiały, skutecznie przyciągają uwagę naszej grupy docelowej, generując CTR na poziomie nawet 6,83%, co pozwala nam pozyskać jakościowy ruch na stronę przy stosunkowo niskich kosztach. Następnie, za pomocą kampanii remarketingowych, wykorzystujących inne wideo odpowiadające na obiekcje na kolejnych etapach, skutecznie domykamy sprzedaż.
Przewaga
Po czterech miesiącach współpracy wygenerowaliśmy stabilnie rosnący wynik sprzedażowy, realizując cele na pierwsze cztery miesiące roku z dużym zapasem. Nie zwalniamy tempa i nadal pracujemy nad kolejnymi usprawnieniami, aby w drugiej części roku w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy. Planujemy skalować budżety reklamowe, a przede wszystkim rozwijać biznes klienta.
Efekty
Okiem Klienta
Potrzebowałam większej skali, żeby móc realizować swoje pomysły. Chciałam też uwolnić się od bycia na bieżąco ze wszystkim, co się dzieje w marketingu. Współpraca z Tigers zrealizowała cele mojej firmy i pozwoliła mi stawiać kolejne. Pracujemy razem od 4 lat i bardzo to doceniam. Zawsze mogę liczyć na wsparcie, a jego zakres bardzo wykracza poza to, co jest zapisane w umowie. Nasz rozwój i wzrost firmy niósł za sobą wiele wyzwań i nieoczekiwanych problemów. Ale np. niedziałająca strona internetowa nigdy nie była traktowana przez pracowników Tigers jako wymówka dla gorszych wyników. Miałam poczucie, że to nasz wspólny problem i zawsze razem go rozwiązywaliśmy. Poleciłabym Tigers wszystkim, którzy chcą oddelegować zadania związane z marketingiem w swojej firmie i cenią sobie pełen profesjonalizm, czyli rzetelność, terminowość i kreatywność.
Magdalena Kok
Właścicielka marki
case studies