Szkolenie trafiło właśnie
do Twojego koszyka

Strategia social media

Tekst powstał na bazie pierwszego rozdziału bezpłatnego e-booka "Porozmawiajmy o Współpracy".

Przedsiębiorcy czasami ulegają magii szybkich, taktycznych rozwiązań, zamiast w usystematyzowany sposób poszukiwać prawdziwych dźwigni biznesu, eksperymentować i wprowadzać na stałe te rozwiązania, które się sprawdzają.

Zbyt często próbuje się rozwiązać marketingiem problemy, które mają zupełnie inne podłoże - tutaj przyjrzymy się możliwym obszarom do weryfikacji. 

 

Składowe efektywnego marketingu

Aby dobrze zrozumieć punkt, od którego Twój zespół powinien zacząć audyt działań, należy sobie uzmysłowić części składowe efektywnego marketingu. Są to:

  • Misja - czy wszystko, co robicie jako organizacja, spaja pragnienie przekształcenia życia klientów w coś lepszego?

  • Jakość - czy kładziecie nacisk na nieustanne dążenie do uzyskania najwyższej jakości produktu, obsługi i doświadczenia klienta? W jaki sposób?

  • Oferta - czy posiadacie atrakcyjne i użyteczne portfolio produktów, które pomagają klientom osiągać ich cele? 

  • Wizerunek (Image) - czy w świadomy sposób kreujecie różnicujący na tle konkurencji wizerunek i zarządzacie percepcją Waszej marki?

  • Reklama - czy dbacie o stały, szeroki zasięg komunikacji, łącząc cele krótko-
    i długoterminowe w efektywny mix?

Jeśli odpowiedź na większość pytań z poprzedniej strony brzmi “nie”, a wciąż zastanawiacie się, jak “ulepszyć reklamy” - prawdopodobnie żadna agencja reklamowa nie będzie w stanie pomóc Twojej firmie.

 

Weryfikacja Customer Experience 

Dodatkowo, dochodzi obszar doświadczenia użytkownika w procesie zakupowym, np. w e-commerce. Doskonała komunikacja “na zewnątrz” może stracić na znaczeniu, jeśli potencjalny klient natknie się choćby na jeden z widocznych problemów:

  • Dodatkowe koszty (np. dostawy)

  • Wymóg rejestracji

  • Błędy techniczne

  • Skomplikowany checkout

  • Nieodpowiednia ekspozycja ceny

  • Czas dostawy

  • Niekorzystna polityka zwrotów

  • Niewystarczająca liczba metod płatności

  • Brak zaufania do witryny

  • Niska jakość zdjęć produktu

  • Brak opinii innych klientów

  • Niekonkurencyjny poziom cen

  • Niska jakość obsługi klienta

  • Wolne ładowanie witryny

  • Brak informacji o produkcie

 

Masz już konkretną wiedzę na temat tego, co może powstrzymywać konsumentów przed zakupem. W tym momencie możesz zacząć rozważać wprowadzenie szerzej działań marketingowych. Jak to zrobić? 

Rozpocznij od zapoznania się z kolejnym rozdziałem e-booka Porozmawiajmy o Współpracy, który możesz pobrać za darmo po zarejestrowaniu się tutaj:

E-book | Porozmawiajmy o współpracy

 

 

O autorze

Daniel Kotliński

Daniel Kotliński

Strategy Expert


Strategy Expert w Tigers. Projektuje strategie komunikacji w autorskiej metodzie warsztatowej. Jako lider komórki strategicznej, odpowiada m.in. za podnoszenie kompetencji strategicznych w zespole, jakość przetargów i postępowań. Autor kursu on-line "Projektowanie strategii komunikacji". W Tigers od 2018 r., gdzie przez blisko 3 lata odpowiadał za komunikację i wizerunek agencji.

道山学海