Szkolenie trafiło właśnie
do Twojego koszyka

Strategia social media

Zacznijmy od tego, czym jest landing page? Landing page to po prostu witryna, na którą trafia użytkownik, zaraz po kliknięciu w reklamę. Strona docelowa skupia się na jednej konkretnej usłudze i pozwala na wykonanie tylko jednej czynności, bądź jednego typu czynności.

Poznaj 12 wskazówek, które pomogą Ci stworzyć skuteczny landing page. Przykłady dobrze zaprojektowanych stron docelowych dodatkowo pomogą Ci zobrazować sobie te zasady!

Typy landing page'y

Tworzenie landing page zaczynamy od zdefiniowania celu strony. Zastanów się co chcesz osiągnąć tworząc kampanię reklamową opartą o landing page.
Definiujemy 5 głównych typów landing page:

Lead Generation

Strona lead generation opiera się głównie na pozyskaniu danych od użytkownika poprzez formularz kontaktowy – najczęściej imię i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu. Pamiętaj o tym, żeby sam formularz nie był zbyt długi ani skomplikowany, żeby nie zniechęcić użytkownika do pozostawienia w nim swoich danych.

→ https://www.salesforce.com/form/signup/service-guided-tour/

Sprzedażowe

Skup uwagę odbiorcy na jednym, dwóch, lub trzech produktach, wypisz zalety, korzyści i zaprezentuj je w taki sposób, aby użytkownik od razu dokonał zakupu bez zbędnego przechodzenia na inne podstrony.

→ https://www.tigersunited.pl/

Wizerunkowe

Przemyśl swoją komunikację, trzymaj się strategii i przedstaw swoją misję, działania, plany na przyszłość, bądź historię i zwróć uwagę odbiorcy. Powiedz czym Twoja firma różni się od konkurencji i dlaczego działania, które wykonujesz mają sens.

→ https://www.biedronka.pl/nutri-score/

Promujące produkt/usługę

Prowadzisz wypożyczalnię samochodów, dopiero co stworzyłeś aplikację mobilną i mało osób o niej wie? Stwórz landing page na którym po wypełnieniu formularza, do użytkownika zostanie wysłana automatyczna wiadomość z linkiem do pobrania aplikacji. Ewentualnie link do pobrania aplikacji możesz umieścić bezpośrednio na stronie internetowej. Pamiętaj, aby umieścić linki dla wersji na Androida, jak i na iOS.

→ https://cash.app/

Badające popyt

Wpadłeś na jakiś pomysł, ale nie wiesz, czy jest wystarczająco dobry? Stwórz landing page, który zbada potencjalny popyt na Twój produkt. Tworząc taką sposobem zaoszczędzisz wiele czasu i pieniędzy na przygotowywanie produktu. Wyniki kampanii odpowiedzą Ci na pytanie, czy Twój pomysł będzie się dobrze sprzedawał i czy warto w niego inwestować, a dodatkowo zbudujesz bazę danych potencjalnych odbiorców.


Tworzenie landing page nie jest trudne

Projektowanie landing page wcale nie jest takie trudne, pamiętaj tylko o kilku rzeczach, które powinny charakteryzować Twoją stronę docelową.

Prosty
Zadbaj o prostotę landing page. Nie umieszczaj na nim zbędnych ozdobników, które rozpraszają. Zadbaj o uwagę użytkownika i poprowadź go przez landing page w taki sposób, by wykonał działania które planowałeś. 

Przekonywujący
Chcesz sprzedać swój produkt? Wypisz jego główne zalety, skup się na konkretach – pokaż zalety budujące przewagę nad konkurencją i jakie korzyści użytkownik zyska klikając w przycisk Call To Action. Unikaj fraz koloryzujących rzeczywistość, przez które użytkownik może Ci nie zaufać.

Funkcjonalny
Użytkownik odwiedzający stronę docelową musi jasno wiedzieć, czego może się spodziewać po konkretnych elementach strony. Zapewnij odbiorcy jasne informacje, dobrze widoczne Call To Action z konkretną frazą, prawidłowo działający formularz i wysokiej jakości zdjęcia i filmy.

Dostosowany strony do wersji mobilnej
Ponad 60% odsłon stron internetowych w 2021 roku pochodzi z ruchu mobilnego, gdzie dominują smartfony, a tylko niecałe 3% to odwiedziny z tabletów – dlatego zadbaj o responsywność Twojej strony. Musi być tak samo czytelna i funkcjonalna na desktopie, co na wersji mobilnej. 


Źródło:Gemius

Niezbędna konfiguracja

Aby polepszyć wyniki zadbaj o dobrą konfigurację landing page;

  • podpięcie analityki, która pozwoli nam śledzić kliknięcia na stronie,
  • konfigurację formularzy, dzięki którym odbiorca zostawi swoje dane, 
  • ustawienie odpowiedniej domeny.

Ale to nie koniec, możesz korzystać z wielu narzędzi do poprawy wyników na stronach internetowych. Do takich narzędzi zaliczają się np. Google Analytics, Senuto, SurferSEO, ahrefs i inne.

Optymalizacja i prędkość wczytywania strony

Projektowanie landing page nie kończy się tylko na dobrze wyglądającym layoucie strony, zajmij się również optymalizacją i konfiguracją – im szybciej strona wczyta się użytkownikowi, tym większe prawdopodobieństwo, że działania, które zaplanowałeś osiągną sukces.

Ile czasu powinna ładować się Twoja witryna? Według Test My Site With Google czas ładowania witryny nie powinien przekraczać 5 sekund, ale najlepiej dążyć do 3 sekund i mniej, aby jak najwięcej użytkowników z nami zostało.


Napisz do nas, a my zaprojektujemy dla Ciebie skuteczny landing page!
Pamiętaj, nie możesz pominąć żadnej z rzeczy, które są wyżej wypisane jeżeli chcesz osiągnąć zamierzony cel i przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową.

 

O autorze

Tomasz Kozłowski

Tomasz Kozłowski

Graphic Designer


Zajmuje się projektowaniem grafik do mediów społecznościowych i landing page’y. Nie boi się podejmowania nowych wyzwań i docenia jasną komunikację w zespole. Swoje pierwsze kroki stawiał w Krakowie i to tam rozpoczął swoją przygodę z grafiką. Interesuje się nią od najmłodszych lat, jest samoukiem i w wieku 19 lat znalazł swoją pierwszą pracę w agencji marketingowej.

道山学海

Nie zatrzymuj się: Landing Page