Pinky Planet

Case study.

Klient:
Pinky Planet
Kanały:
Facebook
Usługi:
Facebook Ads
bRANŻA:
No items found.
projektanci:
No items found.
ROK:
PALETA KOLORÓW:
No items found.

Stabilny wzrost wartości sprzedaży z kanału Facebook Ads


Zwiększenie liczby zakupów od nowych klientów Większe zaangażowanie grupy docelowej

Wyzwania

Malejąca liczba zakupów od nowych klientów


Niestabilne wyniki sprzedaży


Niski ROAS na Facebooku

Jak to zrobiliśmy?

1

Poznanie grupy docelowej

Działania rozpoczęliśmy nie od sprawdzenia konta reklamowego, lecz poznania ludzi – odbiorców, do których będziemy się komunikować. Czytaliśmy komentarze, zapoznaliśmy się z treścią opisów na sklepie, analizowaliśmy treść postów z największą liczbą interakcji – po to, by poznać, jakim językiem faktycznie posługuje się grupa docelowa Pinky-Planet

2

Inicjowanie sprzedaży przez różne formaty

Aby maksymalnie wykorzystać możliwości docierania do odbiorców oferowane przez system Facebook Ads, przeznaczyliśmy część budżetu na inicjowanie sprzedaży, czyli kampanie w górze lejka. Wykorzystaliśmy do tego różne formaty oraz cele reklamowe, w tym wideo dostarczone przez klienta. Średni koszt obejrzenia materiału wideo przez nowego odbiorcę wyniósł zaledwie 0,003 zł!

3

Działania sprzedażowe do nowych użytkowników.

Klientka zauważyła malejącą tendencję zamówień od nowych klientów. Szybko stworzyliśmy różne grupy docelowe – m.in. oparte o konkretne zainteresowania czy grupy podobnych odbiorców. Szerokie docieranie pozwoliło swobodnie działać algorytmowi Facebooka. Już w pierwszych tygodniach dotarliśmy do użytkowników, którzy nie znali jeszcze marki – okazało się, że w tej grupie również możemy utrzymywać koszty zakupów na niskim poziomie.

4

Remarketing

Chcąc optymalizować koszty zakupu i generować maksymalny zwrot z inwestycji, stworzyliśmy kompletną strukturę grup remarketingowych, tworzonych na podstawie zachowań na stronie sklepu lub aktywności podejmowanych z postami na Facebooku i Instagramie. Dzięki większej ilości ruchu na sklepie – począwszy od tych, którzy dodali produkt do koszyka w ciągu ostatnich 7 dni, po tych, którzy tylko przeglądali produkty w przeciągu ostatnich miesięcy.

Efekty

0,10 zł
za przejście nowego użytkownika na stronie
289%
wyższy wynik sprzedaży za pośrednictwem Facebook Ads po pierwszym pełnym kwartale działań
11%
wyższy ROAS przy niemal 3-krotnie wyższych wydatkach mediowych
11%
wyższy ROAS przy niemal 3-krotnie wyższych wydatkach mediowych

Po 4 miesiącach współpracy wygenerowaliśmy stabilnie rosnący wynik sprzedażowy. To pozwala z wyprzedzeniem planować nowe aktywności, akcje promocyjne, ale też produkcję nowych kolekcji i dostaw. Obustronne zadowolenie ze współpracy na płaszczyźnie Facebook Ads pozwoliło na przetestowanie opłacalności nowego kanału sprzedaży – Google Ads.

Oczami Klienta

Agnieszka Kąkol

We współpracy z agencją niesamowicie ważne dla nas jest zaangażowanie drugiej strony. Tigers właśnie takie jest. Osoby, z którymi współpracujemy są bardzo proaktywne, natomiast wyzwania, które przed nimi stawiamy traktują bardzo osobiście. Mają swoje pomysły na działania, które często są weryfikowane i dopasowywane do sytuacji. Komunikacja jest bardzo dobra, żaden mail nie pozostanie bez odpowiedzi. Dzięki temu osiągamy coraz lepsze wyniki i czujemy się z nimi bezpiecznie.

Agnieszka Kąkol

Właścicielka marki Pinky Planet

Opisz nam swoje wyzwanie,
znajdziemy drogę.