Pinky Planet
Case Study.

Działania rozpoczęliśmy nie od sprawdzenia konta reklamowego, lecz poznania ludzi – odbiorców, do których będziemy się komunikować. Czytaliśmy komentarze, zapoznaliśmy się z treścią opisów na sklepie, analizowaliśmy treść postów z największą liczbą interakcji – po to, by poznać, jakim językiem faktycznie posługuje się grupa docelowa Pinky-Planet.
Aby maksymalnie wykorzystać możliwości docierania do odbiorców oferowane przez system Facebook Ads, przeznaczyliśmy część budżetu na inicjowanie sprzedaży, czyli kampanie w górze lejka. Wykorzystaliśmy do tego różne formaty oraz cele reklamowe, w tym wideo dostarczone przez klienta. Średni koszt obejrzenia materiału wideo przez nowego odbiorcę wyniósł zaledwie 0,003 zł!
Klientka zauważyła malejącą tendencję zamówień od nowych klientów. Szybko stworzyliśmy różne grupy docelowe – m.in. oparte o konkretne zainteresowania czy grupy podobnych odbiorców. Szerokie docieranie pozwoliło swobodnie działać algorytmowi Facebooka. Już w pierwszych tygodniach dotarliśmy do użytkowników, którzy nie znali jeszcze marki – okazało się, że w tej grupie również możemy utrzymywać koszty zakupów na niskim poziomie.
Chcąc optymalizować koszty zakupu i generować maksymalny zwrot z inwestycji, stworzyliśmy kompletną strukturę grup remarketingowych, tworzonych na podstawie zachowań na stronie sklepu lub aktywności podejmowanych z postami na Facebooku i Instagramie. Dzięki większej ilości ruchu na sklepie – począwszy od tych, którzy dodali produkt do koszyka w ciągu ostatnich 7 dni, po tych, którzy tylko przeglądali produkty w przeciągu ostatnich miesięcy.
Budowanie relacji z grupą docelową nie uda się, jeżeli będziemy je realizować tylko przez płatne reklamy. Wspólnie z Pinky-Planet wymyśliliśmy i stworzyliśmy konkurs, który trafiał w zainteresowania grupy docelowej i łączył je z wyróżnikiem marki (kwiatowe wzory odzieży). W ciągu tygodnia pod konkursem pojawiło się ponad 100 zaangażowanych komentarzy. Dzięki takim działaniom, liczba aktywności dotyczącej postów wobec całego profilu wzrosła o 45%, uzyskaliśmy 52% więcej polubień strony i aż 65% więcej kliknięć oznaczonych postów w stosunku do poprzedniego miesiąca!