Lead Generation dla branży prawnej
Case Study.

Postawiliśmy na komunikację prostym językiem, stawiając w centrum zwykłego człowieka z problemem zadłużenia, który szuka fachowej porady.
Komunikacja oparła się o kilka bloków tematycznych:
– poznaj swoje prawa jako konsumenta
– sprawdź, co wolno, a czego nie wolno komornikowi
– reaguj, zanim będzie za późno
– sprawdź, co mówią o nas inni
– odzyskaj spokój, bo masz wsparcie fachowców
Ponadto, zamiast usuwać negatywne, generalizujące komentarze, postawiliśmy na dyskusję i odsyłanie do case’ów sukcesu oraz tłumaczenie, że rozczarowanie z powodu nieskuteczności działań innych firm z branży, nie może dawać podstaw do wrzucania nas do jednego worka.
Moderacja na tym profilu stanowiła spore wyzwanie, bo wymagała czasem cierpliwego tłumaczenia fachowych terminów oraz pewnych aspektów prawnych związanych z oddłużaniem, spiralą długów, upadłością konsumencką.
Góra lejka: zimny ruch wygenerowany na podstawie zachowań i zainteresowań, w tym: karta debetowa, wybrane banki, finansowanie itp.
Komunikat: content fachowy, recenzje, dzielenie się wiedzą, porady
Retargeting: na podstawie aktywności na Facebooku oraz na stronie internetowej
Komunikat: recenzje, sukcesy (ilość wygranych spraw, zaoszczędzone dla klientów kwoty, odzyskane prowizje)
Po trzech miesiącach prowadzenia działań w górze lejka, uruchomiliśmy konwersje oraz FB Lead ads. Wynik przez kolejne 3 miesiące:
dziennie ponad 60 leadów, koszt: 5-7 zł/szt.
Wszystkie działania z punktu 2, a do tego:
Zastosowanie wykluczeń (osoby, które wysłały wiadomość do strony, osoby, które pozostawiły już kontakt).
Usunięcie z komunikacji wszystkich kreacji dotyczących „komorników”, aby nie gromadzić odbiorców zaangażowanych w ten temat.