Lead Generation dla branży prawnej

Case Study.

Klient: Tigers.pl – opinia bez podanej firmy
Kanały:
Facebook
Usługi:
Content marketing
Facebook Lead Ads / konwersja
Zaangażowana moderacja
Płatne kampanie reklamowe
Grafika

目标Cele

  • Zmiana wizerunku marki (zbudowanie zaufania i wizerunku instytucji, która rozumie i pomaga)
  • Przedstawienie marki jako pewnego, godnego zaufania partnera
  • Pozyskiwanie 50 leadów dziennie (pierwszy cel dookreślony liczbowo, na początku współpracy) za max. 10 zł/szt
  • Zwiększenie jakości leadów, które rozumiano jako zminimalizowanie zapytań od osób znajdujących się już w postępowaniu komorniczym, a także wyeliminowanie duplikatów

Wyzwania挑战

  • Brak zaufania do firm z tej branży (oddłużanie)
  • Content wymagający znajomości niuansów branżowych
  • Bariera komunikacyjna (trudna usługa adresowana B2C)
  • Grupa docelowa, której brak fachowej wiedzy
  • Leady słabej jakości

Jak to我们是怎么做到的? zrobiliśmy

Jak to我们是怎么做到的? zrobiliśmy

Jak to zrobiliśmy我们是怎么做到的?

Jak to zrobiliśmy我们是怎么做到的?

Jak to zrobiliśmy我们是怎么做到的?

1

Uproszczenie przekazu

Postawiliśmy na komunikację prostym językiem, stawiając w centrum zwykłego człowieka z problemem zadłużenia, który szuka fachowej porady.

Komunikacja oparła się o kilka bloków tematycznych:
– poznaj swoje prawa jako konsumenta
– sprawdź, co wolno, a czego nie wolno komornikowi
– reaguj, zanim będzie za późno
– sprawdź, co mówią o nas inni
– odzyskaj spokój, bo masz wsparcie fachowców

2

Otwarty dialog z odbiorcami

Ponadto, zamiast usuwać negatywne, generalizujące komentarze, postawiliśmy na dyskusję i odsyłanie do case’ów sukcesu oraz tłumaczenie, że rozczarowanie z powodu nieskuteczności działań innych firm z branży, nie może dawać podstaw do wrzucania nas do jednego worka.
Moderacja na tym profilu stanowiła spore wyzwanie, bo wymagała czasem cierpliwego tłumaczenia fachowych terminów oraz pewnych aspektów prawnych związanych z oddłużaniem, spiralą długów, upadłością konsumencką.

 

3

Pozyskiwanie 50 leadów dziennie za max. 10 zł/szt.

Góra lejka: zimny ruch wygenerowany na podstawie zachowań i zainteresowań, w tym: karta debetowa, wybrane banki, finansowanie itp.
Komunikat: content fachowy, recenzje, dzielenie się wiedzą, porady

Retargeting: na podstawie aktywności na Facebooku oraz na stronie internetowej
Komunikat: recenzje, sukcesy (ilość wygranych spraw, zaoszczędzone dla klientów kwoty, odzyskane prowizje)

Po trzech miesiącach prowadzenia działań w górze lejka, uruchomiliśmy konwersje oraz FB Lead ads. Wynik przez kolejne 3 miesiące:
dziennie ponad 60 leadów, koszt: 5-7 zł/szt.

4

Zwiększenie jakości leadów

Wszystkie działania z punktu 2, a do tego:

Zastosowanie wykluczeń (osoby, które wysłały wiadomość do strony, osoby, które pozostawiły już kontakt).
Usunięcie z komunikacji wszystkich kreacji dotyczących „komorników”, aby nie gromadzić odbiorców zaangażowanych w ten temat.

Efekty

~ 1200 leadów miesięcznie (wzrost wobec pierwotnych działań klienta o 200%)
6,5 zł Średni koszt leada. Spadek wobec pierwotnych działań o połowę.
5-10 kontaktów dziennie pozyskanych z zaangażowanej moderacji
~ 1200 leadów miesięcznie (wzrost wobec pierwotnych działań klienta o 200%)
5-10 kontaktów dziennie pozyskanych z zaangażowanej moderacji
6,5 zł Średni koszt leada. Spadek wobec pierwotnych działań o połowę.
O sukcesie tych działań na Facebooku zadecydowała obecność grupy docelowej na tym kanale i możliwość dość dokładnego jej targetowania, za pomocą opcji dostępnych w managerze reklam i właściwej kreacji.


Paradoksalnie, wyczulenie Facebooka na kreacje zakrawające o temat oddłużania, finansów itp. spowodowało, że nie mieliśmy dużej konkurencji, koszty dotarcia do grupy docelowej były dość atrakcyjne.
Zbudowanie dużej, zaangażowanej społeczności na Facebooku.
Poszerzenie zasięgów i dotarcie do nowych odbiorców
Regularny dopływ leadów, pozwalający na funkcjonowanie biznesu, nawet w czasie pandemii.

联系方式Opisz nam swoje wyzwanie,
znajdziemy drogę.

Napisz do nas