Jul 20, 2021

Twoja marka na TikToku: 7 przewag biznesowych

Dlaczego to najwyższy czas, żeby uwzględnić TikToka w strategii komunikacji Twojej marki?

Agencja Tigers

Wokół TikToka wciąż krąży wiele fałszywych przekonań. To powoduje, że większość marek niechętnie spogląda w stronę najszybciej rosnącej aplikacji świata. Na bazie dotychczasowej współpracy z klientami Tigers wybraliśmy 7 kluczowych powodów, dla których Twoja marka musi zaistnieć na TikToku w 2021 roku.

  1. Wiele marek wciąż unika TikToka

Spójrzmy prawdzie w oczy - jeżeli w Twojej grupie docelowej znajdują się osoby w wieku 13-35, to Twoi odbiorcy z bardzo dużym prawdopodobieństwem są obecni na TikToku. Niestety, wiele marek wciąż tkwi w przekonaniu, że TikTok to aplikacja tylko dla tańczących nastolatków. To stwarza gigantyczną przewagę dla Twojego biznesu. Gra jest warta świeczki - ryzykując bardzo niewiele, możesz stać się pierwszą marką w Twojej branży na TikToku.

Pamiętaj, że nie ma lepszego sposobu na zbudowanie wyjątkowej relacji z grupą docelową, niż podążanie za zachowaniami odbiorców i dopasowywanie formy komunikacji do kanału, w którym najchętniej konsumują treści. Warto też nieustannie rozbudowywać grupę docelową, wychodzić do nowych osób. Dzisiejszy nastolatek za kilka lat zacznie podejmować samodzielne decyzje zakupowe. Pierwsze zetknięcie się z Twoją marką właśnie na TikToku z pewnością zapadnie mu głeboko w pamięć.

 

  1. Rewolucyjne formaty

Fenomen TikToka w dużej mierze opiera się o niespotykane wcześniej możliwości tworzenia i współtworzenia treści. Użytkownicy dostają skuteczne w swojej prostocie formaty wyrażania siebie (np. Q&A, Yup/Nope) lub interakcji z dowolnym użytkownikiem z całego świata (np. duety, dzielone dźwięki), które potrafią przynieść zaskakujące wyniki. 

“Rewolucyjne formaty” to nie puste słowa. Jeszcze w 2020 roku użytkownicy TikToka sami stworzyli własny musical, który potem został pokazany na Broadwayu. Listy przebojów wielu krajów opanowała piosenka szantowa Wellerman. Kojarzysz poniższy utwór z radia lub Spotify? To piosenka, która zdobyła popularność właśnie na TikToku. Użytkownicy aplikacji masowo nagrywali jej własne aranżacje, aż nikomu nieznany utwór stał się hitem.

 

  1. Każdy ma szansę zaistnieć od zera

Nie musisz mieć milionów fanów, żeby uzyskać wysokie zasięgi. Wystarczy jeden dobry pomysł, a Twój filmik ma szansę zostać viralem. Twoja marka dopiero startuje? TikTok to najlepsze miejsce, aby niedużym nakładem sił szybko zdobyć popularność! 

 

  1. Liczy się autentyczność!

Na TikToku najważniejsza jest autentyczność. Użytkownicy doceniają kreatywne pomysły bardziej, niż idealne treści - wystarczy Ci telefon, żeby stworzyć angażującą treść. To przekłada się na zupełnie nowe podejście do komunikacji. TikTok zmusza marki do wyjścia z utartych wcześniej schematów: koniec idealnych zdjęć ze stocka czy perfekcyjnych animacji. Trzeba cofnąć się do początku procesu tworzenia treści, wpaść na dobry pomysł (albo zasugerować się listą 21 formatów contentowych), nagrać prosty filmik telefonem - gotowe! Marka, która pokaże się odbiorcom z ludzkiej strony, błyskawicznie przenosi relację na wyższy poziom. 

 

  1. Najczęściej pobierana aplikacja w 2020r. 

To mówi samo za siebie. Liczba użytkowników TikToka cały czas rośnie bardzo dynamicznie we wszystkich grupach wiekowych. Skąd taka popularność? To pokłosie autentyczności. Ludzie uciekają na TikToka zmęczeni idealnymi treściami, którymi przeładowane są inne media społecznościowe. Algorytm i sposób działania aplikacji różni się też sposobem tworzenia relacji - treści nie są pokazywane znajomym, lecz szerokiemu gronu odbiorców. TikTok to unikalne medium w świecie social media. Tu każdy jest po prostu sobą - dlatego przyrost nowych fanów aplikacji z pewnością będzie się utrzymywał.

  1. Rośnie segment wiekowy 19-35

Z miesiąca na miesiąc przybywa użytkowników w przedziale wiekowym 19-35. To wywołane jest ewouluującym podejściem do aplikacji. Na TikToku wszystko kręci się wokół contentu, który jest coraz bardziej zróżnicowany. Dziś obok treści humorystycznych zobaczymy tam treści edukacyjne, spotkamy polityków, a nawet dowiemy się jak wyczyścić łazienkę. Dzięki wyrównywaniu dysproporcji przewagi małoletnich użytkowników TikToka, aplikacja staje coraz atrakcyjniejsza dla reklamodawców.

 

  1. Tanie reklamy

Reklamy na TikToku są wyjątkowo tanie. Na podstawie działań reklamowych prowadzonych dla klientów Tigers, wyliczyliśmy, że średni CPM (koszt wyświetlenia reklamy 1000 użytkownikom) wynosi zaledwie 0,30 zł! Dla porównania, na Facebooku za dobry wynik CPM uznaje się 2 zł. Na podstawie estymacji oszacowaliśmy, że inwestując 5000 zł, możemy wyświetlić się użytkownikom aplikacji aż 20 milionów razy! System reklamowy TikToka cechuje nie tylko łatwość docierania do szerokich grup odbiorców, ale też niskie koszty i wyświetlenia strony docelowej. 

Rekordowo małe koszty wyświetlania treści odbiorcom przyciągają na TikToka coraz więcej reklamodawców. Warto wykorzystać moment, kiedy środowisko reklamowe TikToka jest wciąż świeże - jeżeli przegapisz okazję, możliwe, że wykorzysta ją Twoja konkurencja. 

 

Olga Dąbrowska

 

Agencja Tigers