Daleki Wschód z futurystycznym pazurem
Nowoczesny, futurystyczny, a jednak zanurzony z tradycji. Posiadający swe źródła w krainach Dalekiego Wschodu, a przy okazji bardzo międzynarodowy. Trend czerpiący z tradycji kultur azjatyckich będzie coraz bardziej widoczny w designie.
W końcu to na tym kontynencie wielu ekspertów upatruje przyszłość gospodarczą – w Tigers na tyle mocno wierzymy w ten trend, że zaprezentowany 1 stycznia rebranding całkowicie oparliśmy na inspiracjach z Dalekiego Wschodu. Zobaczcie sami: www.tigers.pl
Azjatyckie motywy - ilustracje, typografia i szeroko rozumiana kultura – projektanci będą adaptować na swoje potrzeby. Połączą je z trendem brutalistycznym, wyrazistymi kolorami czy motywami neonowych reklam rodem z ulic Hong-Kongu.
3D, czyli kreacje z głębią
Ilustracja i animacja 3D z każdym rokiem zyskują na popularności. Wynika to przede wszystkim z coraz bardziej zaawansowanej technologii, po którą sięgają graficy.
3D to już nie tylko gry komputerowe, filmy animowane czy wizualizacje przestrzeni, ale też ilustracje i typografia. To z jednej strony superrealistyczne przedmioty, które wyglądają jak “żywe”, ale również uproszczona wizja rzeczywistości, dziecięce postaci wzbogacone o niesamowite tekstury.
Najmodniejsze przykłady grafiki trójwymiarowej łączą się z wyrazistymi, jaskrawymi kolorami, mocnym oświetleniem sceny czy dodającym smaczku efektem ziarnistości. Zastanawiasz się, jak wykorzystać elementy 3D w swoich kreacjach? Spójrz na posty, które stworzyliśmy i zainspiruj się!
Natura najlepszą artystką
Brak natury odczuliśmy bardzo dotkliwie w minionym roku, kiedy w wyniku pandemii musieliśmy pozostać w mieszkaniach. Zapewne po części dlatego, wzornictwo nawiązujące do przyrody i organiczności wciąż dominuje wśród marek chcących się kojarzyć z subtelnością, kobiecością, ekologią, powrotem do natury.
Do takiej grafiki zaliczamy m. in.
- stonowane barwy ziemi uzupełnione pastelowymi, wygaszonymi kolorami,
- organiczne linie i kształty,
- tekstury imitujące drewno, piasek czy kamień.
To także proste, często naśladujące namalowane ręcznie ilustracje lub te nawiązujące do bardzo szczegółowych infografik z atlasów z początku XX wieku.
Odważnie po ilustracje
Ilustracje, szczególnie wśród technologicznych start-upów, są na topie już od paru lat - i słusznie! Potrafią zaangażować i przykuć uwagę w dużo większym stopniu niż stockowe fotografie czy minimalistyczny design, który opiera się na samej typografii i kolorach.
W 2020 roku ilustracje stawały się coraz bardziej zróżnicowane, ciekawsze i wykorzystywały coraz więcej różnych technik.
Jedną z najnowszych tendencji w tym nurcie jest wykorzystywanie motywów nawiązujących do kreskówkowych postaci z XX wieku. Tworzą one “głównego bohatera”, ambasadora marki, który jest stałym elementem identyfikacji wizualnej.
Duotony – oszczędność w kolorach, moc w przekazie
Duotony to jeden z moich ulubionych trendów w grafice na 2021 rok, którego popularność rosła z roku na rok.
Design oparty na palecie kolorystycznej składającej się zaledwie z dwóch - ale za to wyrazistych - barw to hit w projektowaniu. Ze szczególnym upodobaniem sięgają po niego branże kierujące swoją ofertę do młodych, dynamicznych odbiorców.
Duotony możemy wykorzystywać zarówno przy zdjęciach, jak i w projektowaniu ilustracji i ikon – można swobodnie dać upust swojej kreatywności.
Brzydkie to nowe ładne, czyli „ugly design”
Brutalizm, który dominował w 2020 roku, zmienia się w trend, który możemy spokojnie nazwać “ugly design”.
„Ugly design” nawiązuje do projektowania kojarzącego się przede wszystkim z przełomem lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych.
Graficy tworzący w tym trendzie czerpią inspiracje z interfejsów pierwszych komputerowych systemów operacyjnych, ich rozpikselowanych, monochromatycznych okienek i wszechobecnego Times New Roman.
Podejście „Im brzydsze, tym lepsze!” może zapewnić sporo uwagi. Wymaga ono jednak odwagi i powinno wynikać z przemyślanej strategii, a nie spontanicznej pogoni za trendem.
Jeżeli czujesz, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału kreacji graficznych, jakie tworzysz dla swojej marki, napisz do nas. Pokażemy Ci nasze pomysły!
[Spis grafik]
Natura najlepszą artystką: https://cutt.ly/ljbg2Cz, https://cutt.ly/Kjbg3HV
Odważnie po ilustracje: https://cutt.ly/qjbg4Y3, https://cutt.ly/Ujbg5NW
Duotony: https://cutt.ly/OjbheBT, https://cutt.ly/QjbhykI
Ugly design: https://cutt.ly/ijbhiCy, https://cutt.ly/ujbhszs