Jan 12, 2021

Trendy graficzne: 7 pomysłów

W mediach społecznościowych zabiega się o jedną najcenniejszą walutę: uwagę odbiorców. Aby ją zdobyć, trzeba umiejętnie wytrącać użytkowników z transu scrollowania. Przyciągające wzrok kreacje graficzne to wciąż jedna z najskuteczniejszych metod. O tym, jakie trendy i tendencje graficzne będą królować w naszych feedach w 2021 roku pisze Magda Kowalczuk, Graphic Designer w Tigers.

Magdalena Kowalczuk

Daleki Wschód z futurystycznym pazurem

Nowoczesny, futurystyczny, a jednak zanurzony z tradycji. Posiadający swe źródła w krainach Dalekiego Wschodu, a przy okazji bardzo międzynarodowy. Trend czerpiący z tradycji kultur azjatyckich będzie coraz bardziej widoczny w designie.

W końcu to na tym kontynencie wielu ekspertów upatruje przyszłość gospodarczą – w Tigers na tyle mocno wierzymy w ten trend, że zaprezentowany 1 stycznia rebranding całkowicie oparliśmy na inspiracjach z Dalekiego Wschodu. Zobaczcie sami: www.tigers.pl

Azjatyckie motywy - ilustracje, typografia i szeroko rozumiana kultura – projektanci będą adaptować na swoje potrzeby. Połączą je z  trendem brutalistycznym, wyrazistymi kolorami czy motywami neonowych reklam rodem z ulic Hong-Kongu.

 

3D, czyli kreacje z głębią

Ilustracja i animacja 3D z każdym rokiem zyskują na popularności. Wynika to przede wszystkim z coraz bardziej zaawansowanej technologii, po którą sięgają graficy.

3D to już nie tylko gry komputerowe, filmy animowane czy wizualizacje przestrzeni, ale też ilustracje i typografia. To z jednej strony superrealistyczne przedmioty, które wyglądają jak “żywe”, ale również uproszczona wizja rzeczywistości, dziecięce postaci wzbogacone o niesamowite tekstury.

Najmodniejsze przykłady grafiki trójwymiarowej łączą się z wyrazistymi, jaskrawymi kolorami, mocnym oświetleniem sceny czy dodającym smaczku efektem ziarnistości. Zastanawiasz się, jak wykorzystać elementy 3D w swoich kreacjach? Spójrz na posty, które stworzyliśmy i zainspiruj się!

 

Natura najlepszą artystką

Brak natury odczuliśmy bardzo dotkliwie w minionym roku, kiedy w wyniku pandemii musieliśmy pozostać w mieszkaniach. Zapewne po części dlatego, wzornictwo nawiązujące do przyrody i organiczności wciąż dominuje wśród marek chcących się kojarzyć z subtelnością, kobiecością, ekologią, powrotem do natury.

Do takiej grafiki zaliczamy m. in.

  • stonowane barwy ziemi uzupełnione pastelowymi, wygaszonymi kolorami,
  • organiczne linie i kształty,
  • tekstury imitujące drewno, piasek czy kamień.

To także proste, często naśladujące namalowane ręcznie ilustracje lub te nawiązujące do bardzo szczegółowych infografik z atlasów z początku XX wieku.

 

Odważnie po ilustracje

Ilustracje, szczególnie wśród technologicznych start-upów, są na topie już od paru lat - i słusznie! Potrafią zaangażować i przykuć uwagę w dużo większym stopniu niż stockowe fotografie czy minimalistyczny design, który opiera się na samej typografii i kolorach.

W 2020 roku ilustracje stawały się coraz bardziej zróżnicowane, ciekawsze i wykorzystywały coraz więcej różnych technik.

Jedną z najnowszych tendencji w tym nurcie jest wykorzystywanie motywów nawiązujących do kreskówkowych postaci z XX wieku. Tworzą one “głównego bohatera”, ambasadora marki, który jest stałym elementem identyfikacji wizualnej.

 

Duotony – oszczędność w kolorach, moc w przekazie

Duotony to jeden z moich ulubionych trendów w grafice na 2021 rok, którego popularność rosła z roku na rok.

Design oparty na palecie kolorystycznej składającej się zaledwie z dwóch - ale za to wyrazistych - barw to hit w projektowaniu. Ze szczególnym upodobaniem sięgają po niego branże kierujące swoją ofertę do młodych, dynamicznych odbiorców.

Duotony możemy wykorzystywać zarówno przy zdjęciach, jak i w projektowaniu ilustracji i ikon – można swobodnie dać upust swojej kreatywności.

 

Brzydkie to nowe ładne, czyli „ugly design”

Brutalizm, który dominował w 2020 roku, zmienia się w trend, który możemy spokojnie nazwać “ugly design”.

„Ugly design” nawiązuje do projektowania kojarzącego się przede wszystkim z przełomem lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych.

Graficy tworzący w tym trendzie czerpią inspiracje z interfejsów pierwszych komputerowych systemów operacyjnych, ich rozpikselowanych, monochromatycznych okienek i wszechobecnego Times New Roman.

Podejście „Im brzydsze, tym lepsze!” może zapewnić sporo uwagi.  Wymaga ono jednak odwagi i powinno wynikać z przemyślanej strategii, a nie spontanicznej pogoni za trendem.

 

Jeżeli czujesz, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału kreacji graficznych, jakie tworzysz dla swojej marki, napisz do nas. Pokażemy Ci nasze pomysły!

 

 

[Spis grafik]

Natura najlepszą artystką: https://cutt.ly/ljbg2Czhttps://cutt.ly/Kjbg3HV

Odważnie po ilustracje: https://cutt.ly/qjbg4Y3https://cutt.ly/Ujbg5NW

Duotony: https://cutt.ly/OjbheBThttps://cutt.ly/QjbhykI

Ugly design: https://cutt.ly/ijbhiCyhttps://cutt.ly/ujbhszs

 

Magdalena Kowalczuk

Absolwentka Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych na wydziale New Media Art oraz Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada 5-letnie doświadczenie w projektowaniu szeroko rozumianej grafiki - od komunikacji wizualnej na potrzeby social media, przez identyfikacje marek po ilustracje. Dobrze czuje się zarówno w grafice statycznej, jak i animowanej.