Nie brałeś udziału w konferencji ale chciałbyś obejrzeć wystąpienia prelegentów? Wciąż możesz to zrobić! Wpadnij na tigersunited.pl i odbierz dostęp do wszystkich wystąpień.
1. Efektywni ludzie w nieefektywnych systemach - Franciszek Bazyli Georgiew - CEO w Social Tigers
Wraz ze wzrostem, firma i osoby nią zarządzające napotykają szereg wyzwań. Jednym z nich jest budowanie stabilnej kultury organizacyjnej oraz zarządzanie rosnącym zespołem. Co zrobić, żeby zapanować nad rosnącą organizacją i zadbać o pracowników?
Jak zadbać o zespół? Trzymaj się kilku zasad:
- Rekrutuj wolniej, zwalniaj szybciej.
- Obsadzaj stanowiska zgodnie z silnymi stronami ludzi - wykorzystaj do tego test Gallupa.
- Zidentyfikuj co motywuje członków Twojego zespołu - tutaj przydatny może okazać się test Kotwic Sheina.
- Pomóż swoim pracownikom w wyborze najlepszej dla nich ścieżki zawodowej - może to być np. ścieżka ekspercka lub ścieżka menedżerska.
- Dobieraj rozwiązania dopasowane do faz procesu grupowego.
Zdefiniuj misję i wizję organizacji oraz stwórz spójny system mierzenia wyników
Aby mieć poczucie kierunku, w którym zmierza Twoja organizacja (zwłaszcza jeżeli jest już bardziej dojrzała), zdefiniuj jej wizję, misję oraz BHAG - pomoże Ci to zadbać o kulturę organizacyjną.
Warto abyś zadbał też o spójność wskaźników, które mierzą efektywność poszczególnych działań, np. sprzedażowych i marketingowych.
Pamiętaj, że jeżeli odpowiedzialność za dane zadanie rozłożone jest na więcej osób to prawie tak jak gdyby jej nie było - każdy priorytet przydzielaj jednej konkretnej osobie. Unikaj też mikro zarządzania i pamiętaj o budowaniu i spisywaniu procesów, które powtarzają się w Twojej organizacji.
Książki i testy polecane przez Franciszka:
- Test Gallupa
- Test - Kotwice Scheina
- Książki z serii Psychologia Szefa - Jerzy Gut, Wojciech Haman
- Książka Turn the Ship Around!: A True Story of Turning Followers into Leaders - L. David Marquet
2. Automatyzacja Marketingu czyli you are fired - Grzegorz Róg - Idea Architect, eduweb.pl
Automatyzacja może okazać się nie tylko ułatwieniem pracy ale również narzędziem uwalniającym zasoby kreatywne. Jeżeli chcesz zacząć swoją przygodę z automatyzacją, nie daj się przytłoczyć i zacznij od małych rzeczy.
Zautomatyzować możesz:
- procesy webinarowe,
- raporty,
- działania z zakresu influencer marketingu (np. poprzez podmienianie wszystkich thumbnaili na koncie Youtube danego influencera)
- przygotowywanie kreacji we wszystkich formatach jednocześnie (umożliwia to np program Figma czy Sketch),
- publikację i promocję treści w wielu kanałach jednocześnie.
Automatyzacja daje przestrzeń do Tworzenia nowych rozwiązań. Zmiana perspektywy pozwala na zwiększenie wydajności oraz oszczędzanie mnóstwa czasu i pieniędzy.
Rozpoczęcie działań z automatyzacją jest proste, ale warto pamiętać, że problemy mogą pojawić się chwilę później i wtedy warto skorzystać z pomocy specjalisty który zna się na programowaniu i tego typu procesach.
Programy i narzędzia do automatyzacji polecane przez Grzegorza:
- Figma - narzędzie do projektowania graficznego (ale również prostej automatyzacji)
- Adespresso - narzędzie do automatyzacji dla organizacji na każdym etapie rozwoju
- FasTtony.es - pozwoli Ci na automatyzację kampanii reklamowych na Facebooku
- Bannerbear - proste narzędzie do umożliwiające automatyzację projektowania graficznego
- Mix panel - pomoże Ci w lepszym projektowaniu produktów w oparciu o dane
- Niekoduj.pl - autorski projekt Grzegorza o tworzeniu stron bez użycia kodu :)
- ZAPIER - to narzędzie połączy wszystkie Twoje aplikacje oraz zautomatyzuje Twój workflow
- Makerpad - umożliwia budowanie stron bez użycia stron
3. Nie pamięta wół jak cielęciem był - Dominik Cisoń - Customer Success Specialist w shoper.pl
Małe sklepy podejmują decyzje w oparciu o inny zestaw zasobów i danych niż sklepy duże.
Mniejszy sklep to taki, który:
- nie znajduje się w raporcie Gemius o e-commerce,
- będzie miał mało słów kluczowych w top 10 w takich narzędziach jak Semstorm czy Senuto,
- nie jest wypozycjonowany na ogólne zapytania brandowe, które mają bardzo dużo wyszukiwań (takie jak “bio” “sukienka” etc.).
Wskazówka: Mały sklep często może pozwolić sobie na więcej! Od mniejszych organizacji możesz nauczyć się spontaniczności oraz nie popadanie w testomanię!
Jeżeli posiadasz mały sklep, pamiętaj o tych zasadach:
- kombinacje wprowadzaj powoli,
- zaczynaj od prostego lejka,
- minimalizuj i upraszczaj sobie życie,
- CTA “kup teraz” używaj dopiero w remarketingu,
- personalizuj - na przykład podpisując wkłady dodawane do swoich zamówień - zadbaj o relację z klientem na każdym etapie.
Książki polecane przez Dominika:
- Teoria złotego kręgu - Simon Sinek
- Zaczynaj od DLACZEGO, jak wielcy liderzy inspirują do działania - Simon Sinek