NARZĘDZIA DO PRACY ZDALNEJ - SPIS TREŚCI:
- KOMUNIKACJA Z ZESPOŁEM (1-11)
- ORGANIZACJA WEBINARÓW I KONFERENCJI (12- 17)
- ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI I ZESPOŁEM PODCZAS PRACY ZDALNEJ (18-41)
- NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE SPRZEDAŻ (42-46)
- PRACA KREATYWNA W ZDALNYM ZESPOLE (47- 57)
- NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE KONCENTRACJĘ I SKUPIENIE (58-62)
- ZARZĄDZANIE STRESEM (63- 69)
- GADŻETY PRZYDATNE W PRACY ZDALNEJ (70-75)
- KSIĄŻKI I STRONY INTERNETOWE, Z KTÓRYCH NAUCZYSZ SIĘ SPOSOBÓW NA EFEKTYWNĄ PRACĘ (76-90)
Dołącz do naszego DARMOWEGO wydarzenia na Facebooku:
Pierwsze skutki pandemii uderzyły w polski biznes.Nikt chyba nie łudzi się, że to koniec. Pytanie brzmi raczej – ile...
Opublikowany przez Social Tigers Wtorek, 17 marca 2020
KOMUNIKACJA Z ZESPOŁEM
1. Zoom.us
Jedno z najbardziej rozbudowanych narzędzi do pracy zdalnej w zakresie do video-kolaboracji. Dzięki niemu, masz możliwość zarówno szybkich połączeń 1 na 1, jak i organizacji wieloosobowych konferencji video oraz webinarów. Ta ostatnia opcja pozwala m.in. na aktywizację uczestników poprzez quizy, ankiety i sygnalizację podniesionej dłoni! Uczestnicy mogą zadawać pytania via audio lub pisać, a prowadzący może być wspierany przez moderatora, który dba o przebieg spotkania.
Cena: za darmo do 100 uczestników spotkania (max. 40 minut)/od $14.99 plan płatny
Link: http://bit.ly/2TXavY2
PS. Bonus: zmień swoje tło na Zoom https://zoommeetingbackgrounds.com/ :)

2. Whereby
Whereby umożliwia odbywanie spotkań online w przeglądarce, bez konieczności ściągania oprogramowania i aplikacji. Do największych zalet tego rozwiązania należy łatwość jego użytkowania.
Cena: za darmo lub płatne $9,99 miesięcznie w wersji rozszerzonej
Link: http://bit.ly/33q6vm0

3. Tandem.chat
Tandem.chat to wirtualne biuro; możesz współdzielić aplikacje, a nawet kursor! Współpraca między różnymi aplikacjami podczas video-call z Twoim zespołem.
Cena: od 10$/osoba (14 dni za darmo)
Link: http://bit.ly/2IQEHxR

4. Slack
Jeżeli szukasz komunikatora, który pozwoli Ci na pracę w różnych zespołach i na wielu projektach to Slack może okazać się rozwiązaniem idealnym dla Ciebie. Możesz korzystać z niego z poziomu aplikacji oraz przeglądarki. Slack umożliwia niezwykle sprawne przesyłanie plików i (w opcji premium) video konferencje. Slack to też odświeżenie idei komunikacji poprzez protokół IRC, która doskonale sprawdza się w środowisku korporacyjnym, składającym się nawet z tysięcy osób
Cena: za darmo lub płatna od $6,67/miesiąc w wersji rozszerzonej
Link: http://bit.ly/3d87hIU

5. Teams
Jedna z aplikacji dostępna w pakiecie Office 365, służąca do szybkiej komunikacji (czaty indywidualne/grupowe, podział na zespoły). Posiada integrację z innymi aplikacjami Office 365, co pozwala m.in. na wspólną pracę na jednym dokumencie Worda czy Power Pointa. Narzędzie umożliwia video rozmowy oraz video-wydarzenia (w płatnej wersji, do 10 tys. uczestników!).
Cena: za darmo (z ograniczeniami)/plan płatny od €4.20 za użytkownika/miesiąc (zobowiązanie roczne)
Link: http://bit.ly/33qUPj7

6. Highfive
Narzędzie do video-konferencji, podobne do Zoom - również oferuje możliwość nadawania “wielu do wielu” (każdy może podłączyć się z video kamerką). Sprzedaż tylko w pakietach z ich urządzeniem - idea polega na błyskawicznym przełączaniu między różnymi urządzeniami i utrzymywanie tej samej jakości połączenia.
Cena: od 199 euro
Link: http://bit.ly/2WpTYgX

7. CloudApp
Umożliwia nagrywanie z kamery+desktopu. Działa w chmurze, więc po zakończeniu nagrywania, od razu otrzymujesz link do udostępnienia innym. Umożliwia prostą edycję video, nakładanie CTA czy podkreślanie ważnych elementów na ekranie.
Cena: za darmo (do 1min nagrania)/$9 pakiet PRO
Link: http://bit.ly/2x53Fqm

8. Skype
Jeden z najpopularniejszych komunikatorów video/audio. Oprócz możliwości łączenia się z innymi (niezależnie, czy korzystają z mobile, czy desktopu) i udostępniania ekranu czy prowadzenia oddzielnych video czatów z wieloma osobami, Skype pozwala uzyskać dedykowany numer telefonu i wdzwaniać się na niego ze zwykłego telefonu.
Cena: za darmo
link: http://bit.ly/2QnMk33

9. Timezone.io
Narzędzie, które wyświetla lokalną godzinę w rozproszonym globalnie zespole. Wygodne i genialne w swojej prostocie - tworzysz swój zespół na platformie i definiujesz, które strefy czasowe mają się wyświetlać. W panelu widzisz zdjęcia członków zespołu, podzielonych między strefy czasowe.
Cena: za darmo
Link: http://bit.ly/2vxW3wq

10. Chanty
Kolejna wersja komunikatora dla zespołu. O tyle ciekawa, że poza komunikacją, pozwala na akcje w konwersacjach - np przypinanie wiadomości lub dzielenie się contentem z innych platform i aplikacji bez konieczności przełączania się między nimi.
Cena: za darmo lub płatna od $3/użytkownik w wersji rozszerzonej
Link: http://bit.ly/2WnXvfM

11. Jamm.app
Jeżeli częścią Twojej pracy są spontaniczne calle to… z pewnością przyda Ci się pomoc. Jamm.app jest usprawnieniem dla organizowanych na szybko rozmów głosowych lub wideo w zespołach pracujących zdalnie. Jamm uwzględnia też różnice czasu między lokalizacjami i pozwala na nagrywanie wiadomości wideo w komunikatorze.
Cena: za darmo lub płatna od $7/użytkownika\ w wersji rozszerzonej
Link: http://bit.ly/2TYDJGf

ORGANIZACJA WEBINARÓW - NARZĘDZIA DO PRACY ZDALNEJ
12. Live Webinar
Polskie narzędzie, które pozwoli Ci na prowadzenie konferencji online w multimedialny i interaktywny sposób. Live Webinar proponuje ogrom ciekawych rozwiązań w tym dzielenie jednego pokoju konferencyjnego na kilka mniejszych (w trakcie trwania konferencji), przypisywanie ról członkom konferencji, czy zapis spotkania w full HD.
Cena: ok. 560 zł/rok
Link: http://bit.ly/391Kr29

13. Webex Meeting
Webex to narzędzie, które umożliwia organizację konferencji online i webinarów dla szerokich grup odbiorców. Wszystko jesteś w stanie sprawnie zorganizować z poziomu aplikacji lub w chmurze.
Cena: ok. 800 zł/rok

14. ClickMeeting
ClickMeeting to ciekawa propozycja dla organizatorów webinarów. To narzędzie pozwala na ich organizację od a do z. Dzięki spersonalizowanym zaproszeniom, opcji darmowych lub płatnych webinarów, personalizacji brandingowej i stronom dedykowanym rejestracji na poszczególne eventy, będziesz w stanie zapanować nad całym procesem.
Cena: ok. 1800 zł/rok
Link: http://bit.ly/2WrWwLo

15. GoToMeeting
GoToMeeting połączy Cię z Twoim zespołem jednym kliknięciem, niezależnie od urządzenia, z którego korzystasz. Szybko stworzysz pokój konferencyjny lub dołączysz do już istniejącego. Bez zbędnych procedur. To narzędzie pozwala też na organizację webinarów.
Cena: ok. 550 zł/rok
Link: http://bit.ly/33nUUDW

16. WebinarJam
Jeżeli Twoje zasięgi w Internecie są nieco większe i potrzebujesz zorganizować wydarzenie online do 5000 osób, które poprowadzi więcej osób, WebinarJam jest opcją, którą warto sprawdzić. Platforma może okazać się przydatna również dla klientów korporacyjnych z dużą liczbą pracowników.
Cena: ok. 1920 zł/rok
Link: http://bit.ly/2ISdlHJ
17. BigMarker
Big Maker pozwoli Ci na zorganizowanie spotkania, konferencji lub webinaru bez konieczności instalowania oprogramowania i aplikacji. Wszystko zrobisz online z poziomu przeglądarki. Narzędzie nadaje się do budowania procesów onboardinowych i wielomodułowych kursów.
Cena:3650 zł/rok

Zarządzanie projektami
18. Asana
Platforma i aplikacja do zarządzania zespołami oraz projektami. W Social Tigers korzystamy właśnie z tego narzędzia! za darmo wersja umożliwia korzystanie z większości kluczowych funkcji.
Cena: za darmo do 15 użytkowników/płatna (z dodatkowymi opcjami) $10.99/użytkownik.
Link: https://bit.ly/3bgIEb1

19. Trello
Proste narzędzie umożliwiające zarządzanie projektami w modelu agile - podobne do Asany, choć nieco prostsze i w podstawowym widoku zachęca do pracy w tablicy Kanban.
Cena: za darmo lub w wersji płatnej o $9,99/użytkownik miesięcznie
Link: https://bit.ly/3ddg789
20. Jira
Zaawansowane narzędzie dedykowane zespołom agile’owym - idealne dla deweloperów i projektantów graficznych. Jira umożliwia zaawansowane monitorowanie i raportowanie projektów - na każdym ich etapie.
Cena: od 10 USD/ miesiąc
Link: http://bit.ly/2UfKORo

21. Harvest
Jeżeli rozliczasz się ze swojej pracy na podstawie przepracowanych godzin lub zlecasz komuś zadania w takim modelu - to świetne narzędzie do pracy zdalnej, które ułatwi Ci zadanie. Harvest jest narzędziem rejestrującym czas, które zdecydowanie ułatwi Ci pracę. Możesz używać go również do monitorowania swoich aktywności w celu optymalizacji czasu jaki na nie przeznaczasz.
Cena: wersja za darmo dla 1 osoby i 2 projektów, wersja nielimitowana: 12 USD/miesiąc
Link: http://bit.ly/2QnPnZ0

22. Todoist
Todoist to kolejny menedżer zadań, który pomoże Ci uporządkować nadmiar tasków. Narzędzie posiada funkcję list “do zrobienia” oraz możliwość monitorowania ich realizacji. Todoist to dobry wybór jeżeli pracujesz samodzielnie i potrzebujesz uporządkować nie tylko swoją pracę ale i życie codzienne, choć narzędzie umożliwia również pracę zespołową.
Cena: za darmo /płatna (z dodatkowymi opcjami) $3/użytkownik
Link: http://bit.ly/2TVkk99

23. Clickup
Chaosem, czasem i tysiącem zadań rozdzielonych między projektami i członkami zespołu można zarządzać na wiele sposobów. Clickup jest jednym z tych sprawdzonych i najbardziej popularnych - obok Asany, Trello i Jiry. Narzędzie do pracy zdalnejzdecydowanie warte uwagi zwłaszcza, że cena pełnej wersji jest bardzo atrakcyjna.
Cena: za darmo lub płatne 20.32 PLN/użytkownika w wersji rozszerzonej
Link: http://bit.ly/2UdaY7r

24. Doodle
Planowanie spotkań, konferencji telefonicznych, czy “zdzwonek” może pochłonąć wiele godzin, które mogłyby zostać przeznaczone na o wiele bardziej kreatywne działania. Doodle pomoże Ci zapanować nad kalendarzem - między innymi dzięki powiadomieniom i integracją z Twoją skrzynką email.
Cena: od 3,50 EUR/miesiąc

25. Calamari
Jeżeli pracujesz w (choć trochę) większym zespole, wyzwaniem może okazać się zarządzanie urlopami, zwolnieniami chorobowymi czy pracą zdalną. Calamari w bardzo prosty sposób monitoruje kogo kiedy i z jakiego powodu nie ma.
Cena: od $40/miesiąc
Link: http://bit.ly/2U7327I

26. Float
Float to kolejna już kolejna w naszym zestawieniu platforma do zarządzania projektami. Jej cechą szczególną jest możliwość obserwacji stanu projektów i obłożenia zespołu z lotu ptaka. Dzięki Float łatwiej będzie Ci oszacować i zaplanować działania w bliskiej i dalekiej przyszłości
Cena:$5/użytkownik
Link: http://bit.ly/2vvMUo8

27. Toggl
Czas często przecieka nam przez palce - zarówno w życiu codziennym, jak i w pracy, a że w pracy "czas to pieniądz" to mamy dla Ciebie kolejną aplikację, która pozwoli Ci złapać czas, a tym samym zaoszczędzić pieniądze! Toggl, bo o niej mowa, to kolejna aplikacja, która w prosty sposób monitoruje czas, który przeznaczasz na poszczególne zadania. Już po kilku dniach użytkowania będziesz w stanie zauważyć co można usprawnić.
Cena: od $9/użytkownik
Link: http://bit.ly/38XWvl4

28. G Suite
W naszym zestawieniu nie może oczywiście zabraknąć rozwiązania, które w jednym pakiecie dostarczy Ci (prawie) wszystkie niezbędne narzędzia do pracy zdalnej - i nie tylko! G Suite nie trzeba chyba nikomu przedstawiać, ale dla przyzwoitości przypominamy, że wybierając tę opcję, uzyskujesz dostęp między innymi do: spersonalizowanych adresów mailowych, łatwo dostępną pamięć w chmurze, google docs, google slides, google sheets, hangout chat, google keep… i całą masę innych funkcji!
Cena: 4,68EUR/użytkownik
Link: http://bit.ly/2U5Xw5i

29. Notion App
Notatki, dokumenty, listy “do zrobienia”, bazy danych i projekty - zarządzanie tymi elementami przy użyciu aplikacji Notion jest wyjątkowo przyjemne. Nie tylko ze względu na intuicyjny UX ale też wizualne aspekty samej aplikacji!
Cena: za darmo/płatna od $4/użytkownik w zależności od wersji i dodatkowych funkcji

30. SmarterQueue
W dzisiejszych czasach zarządzamy nie tylko projektami i zespołami ale także publikacjami w mediach społecznościowych. Im lepiej zaplanowany content tym łatwiejsza realizacja strategii komunikacji. Zaufaj nam - coś o tym w Social Tigers wiemy ;). SmarterQueue to narzędzie, które ułatwia zarządzanie publikacjami właśnie w mediach społecznościowych - kilka kanałów w jednym miejscu sprawia, że publikujesz sprawniej, oszczędzasz czas i panujesz nad realizacją planu!
Cena: od $15.99/miesiąc w wersji dla jednego użytkownika
Link: http://bit.ly/2wbAZvX

31. Recurpost
Jeżeli SmarterQueue to jednak trochę za droga opcja to mamy dla Ciebie darmową trochę tańszą alternatywę - za darmo swoje posty dla trzech wybranych kont social media możesz planować również przy użyciu narzędzia Recurpost!
Cena: za darmo/od $15 w rozszerzonej wersji
Link: http://bit.ly/3b3XqCe

32. Clockify.me
Czy wspominaliśmy już, że w pracy czas to pieniądz? Clockify.me to kolejny tracker czasu, który zadba o to, żebyś nie miał zbyt dużo wolnych przebiegów.
Cena: za darmo lub od $9.99/miesiąc
Link: http://bit.ly/2vu2Tmt

33. Dropbox
Tak! Stary dobry Dropbox to wciąż jedno z najlepszych narzędzi do zarządzania plikami i materiałami! Wszystkie materiały w jednym miejscu z możliwością współdzielenia! Dropbox wciąż pracuje nad usprawnianiem swoich procesów, więc jeżeli kiedyś korzystałeś i coś nie grało - rekomendujemy ponowną próbę - tym razem może się okazać, że wszystkie Twoje obrazki i ważne umowy będą dobrze zaopiekowane ;)
Cena: za darmo od $10/użytkownika w wersji biznesowej (od 3 użytkowników)
Link: http://bit.ly/2TXdcJo

34. Facebook Creator Studio
Narzędzie używane w naszej agencji niezwykle często czyli Facebook Creator Studio pomoże Ci zarządzać contentem w mediach społecznościowych. Więcej o jego funkcjach i zaletach możesz przeczytać na naszej Bazie Wiedzy w artykule Karola Decki - SM Specialist w Social Tigers.
Cena: za darmo
Link: http://bit.ly/2TXdcJo

35. CRONYCLE
Dzięki Cronycle możliwe jest monitorowanie i sprawdzanie newsów i treści z wielu kanałów jednocześnie - w jednym miejscu i całym zespołem. Narzędzie zdecydowanie ułatwia zarządzanie chaosem informacyjnym i wyciąganie z niego właściwych wniosków.
Cena: za darmo lub $4/użytkownik w wersji rozszerzonej

36. ZAPIER
Narzędzie automatyzujące przepływ danych między aplikacjami. Pozwoli Ci na integrację skrzynki mailowej z komunikatorem i innymi narzędziami, z których korzystasz.
Cena: za darmo do stu zdarzeń w miesiącu, wersje rozszerzone od $19,99/miesiąc
Link: http://bit.ly/3d9LCzR

37. Typeform
Typeform umożliwia zbieranie danych poprzez konwersacyjną formę komunikacji z odbiorcami. Dzięki interaktywnej i atrakcyjnej wizualnie formie, zwiększa responsywność na zadawane przez Ciebie pytania.
Cena: od 30 EUR/miesiąc
Link: http://bit.ly/2QoEoON

38. JOTFORM
Jotform to rozbudowane narzędzie do tworzenia ankiet, ale posiada jedną bardzo fajną funkcję - umożliwia pracę na formularzach w zespole i jest świetnym narzędziem do zbierania informacji w firmie. Dzięki temu eliminujesz spam komunikacyjny i wiesz dokładnie, kto uzupełnił - a kto nie
Cena: za darmo lub od $24/miesiąc w wersji rozszerzonej
Link: http://bit.ly/2QoMIyf

39. KAHOOT
Kahoot to sposób na interaktywną naukę online. Narzędzie umożliwia przeprowadzanie testów i quizów live wprowadzając element rywalizacji między uczestnikami. Kahooty mają pozytywny wpływ na zapamiętywanie przyswajanych informacji i integrowanie się zdalnych zespołów. Niekwestionowaną zaletą narzędzia jest też szybkość przygotowania quizu!
Cena: od $10/ miesięcznie na prowadzącego
Link: http://bit.ly/3aVInua

40. PLECTO
Plecto umożliwia prowadzenie dashboardów w czasie rzeczywistym, na których możliwe jest analizowanie KPI organizacji. Ciekawym elementem jest opcja grywalizacja i nagradzania najskuteczniejszych członków zespołu.
Cena: od 75EUR/miesiąc
Link: http://bit.ly/3b1u9rC
41. CRASHPLAN
Pokazując Ci to narzędzie, przy okazji chcemy się upewnić, że na pewno zabezpieczasz się przed utratą swoich danych. Jesteśmy prawie pewni, że to robisz jednak na wszelki wypadek podrzucamy narzędzie, które znacznie może Ci to ułatwić. Crashplan zabezpieczy wszystkie Twoje dokumenty, projekty notatki i inne ważne pliki.
Cena: $10/urządzenie
Link: http://bit.ly/2TYHCdY

NARZĘDZIA DO PRACY ZDALNEJ WSPIERAJĄCE SPRZEDAŻ
42. Pipedrive
Jeżeli zastanawiasz się jak sprawić żeby każdy lead zmieniał się w klienta to mamy dla Ciebie narzędzie idealne - Pipedrive! Jest to CRM sprzedażowy, który pozwoli Ci na kwalifikowanie leadów w procesie sprzedaży oraz usprawni działania sprzedażowe nie tylko Twoje ale też całego zespołu.
Cena: od 12,50 EUR (bezpłatne demo - 14 dni)
Link: http://bit.ly/2QjrwcX

43. PROPOSIFY
Proposify to wyjątkowo ciekawe narzędzie do pracy zdalnej, które pozwala zespołowi na usprawnienie procesu sprzedaży i ofertowania - od momentu złożenia wstępnej oferty, przez wycenę, aż po umowę i podpisy elektroniczne
Cena: od $19 USD ((bezpłatne demo - 14 dni))
Link: Link: http://bit.ly/2TVRSE3

44. Prospero
Jeżeli ofertowanie zajmuje Ci zbyt dużo czasu - może warto sprawdzić też Prospero. Narzędzie to pozwala na automatyzację i usprawnienie procesu, który nie ma co się oszukiwać, jest niezwykle czasochłonny a często nie przynosi oczekiwanych efektów.
Cena: $8/ miesiąc (bezpłatne demo - 21 dni)
Link: http://bit.ly/33phUTm

45. Fleep
Fleep to komunikator z opcją dzieleniem się plikami - nie tylko wewnątrz organizacji. Funkcje zaprojektowane w aplikacji znacznie usprawniają przekazywanie informacji np między Tobą a klientami. Warto sprawdzić!
Cena: za darmo/ płatna w wersji rozszerzonej 5eur/użytkownik
Link: http://bit.ly/33lJvEK

46. Sanebox
Sanebox to aplikacja dzięki której zapanujesz nad chaosem panującym w Twojej skrzynce mailowej! Znasz metodę Inbox Zero promowaną przez specjalistów w dziedzinie efektywnej pracy? No cóż, metoda czystej skrzynki naprawdę działa, ale jeżeli przez kilka ostatnich lat nie czyściłeś swojej poczty, może okazać się to niewykonalne bez pomocy solidnego narzędzia. Sanebox jest właśnie takim narzędziem - pomoże Ci doprowadzić skrzynkę do porządku i później ją w tym porządku utrzymać!
Cena: 16 centów/dzień (czyli $59/rok dla 1 konta)
Link: http://bit.ly/3d48Do2DESIGN

PRACA KREATYWNA W ZDALNYM ZESPOLE
47. FIGMA
Jeżeli coś zrewolucjonizowało proces współpracy zespołów projektantów graficznych i ich komunikację z klientami - to właśnie Figma! Jest w pełni za darmo (dla małych zespołów), można jej używać w przeglądarce i oferuje prawie wszystkie funkcje solidnego programu UX. Figma przydaje się nie tylko do wielkich projektów graficznych - dzięki niej możesz np łatwo dostosowywać formaty publikacji do swoich mediów społecznościowych oraz tworzyć proste grafiki! To narzędzie do pracy zdalnej polecamy szczególnie!
Cena: za darmo lub płatna dla zespołów powyżej 3 osób - od $12 /użytkownik
Link: http://bit.ly/3aUTyDg

48. MAZE
Jeśli projektujesz strony lub aplikacje to na pewno też testujesz. A jeżeli testujesz, to zapewne szukasz narzędzi, które Ci w tym pomogą. Maze jest, więc czymś dla Ciebie - to narzędzie pozwoli Ci przetestować użyteczność i design już na etapie prototypu!
Cena: za darmo dla 1 projektu/ płatne od $42 w wersji rozszerzonej
Link: http://bit.ly/2ITxvkl

49. Evernote
W dobrych notatkach drzemie ogromna siła! Wiemy bo przerabialiśmy temat jeszcze w szkole, wtedy jeszcze z różnym skutkiem, za to dzisiaj wychodzi nam to całkiem dobrze. Dlaczego? Po prostu nauczyliśmy się korzystać z dobrych, zachęcających do notowania narzędzi - jednym z nich jest zdecydowanie Evernote - dzięki temu narzędzi nie tylko zanotujesz wszystko online ale także będziesz w stanie zebrać rozrzucone na biurku notatki i zeskanować je do pamięci. W Evernote naprawdę zorganizujesz i łatwo znajdziesz wszystko w jednym miejscu.
Cena: za darmo lub płatne w rozszerzonej wersji od 11 PLN/miesiąc
Link: http://bit.ly/2IOQKvl

50. Microsoft OneNote
Elektroniczny notes, który możesz trzymać na wszystkich swoich urządzeniach. Notatki możesz edytować i udostępniać wybranym przez siebie użytkownikom. Swoje pomysły możesz też uwieczniać pismem ręcznym co ułatwia sprawę jeśli naprawdę trzeba coś narysować :)
Cena: 29,99PLN/miesiąc lub w pakiecie Office 365
Link: http://bit.ly/3aTa5rs
51. SimpleNote
Idąca za nazwą prostota narzędzia sprawia, że notowanie jest wyjątkowo proste. Po prostu :)
Cena: za darmo
Link: http://bit.ly/391iEiJ

52. Milanote
Praca w stylu tworzenia moodboardów - “zrzut dla mózgu”, przestrzeń online do tworzenia zarysu projektów, pozwala umieszczać wszelkiego rodzaju multimedia, linki, tworzyć treści i linkować ze sobą.
Cena: za darmo do 100 elementów lub od $9,99/miesiąc
Link: http://bit.ly/2TVM3Xe

53. MIRO
Miro to biała tablica dla zespołu rozproszonego. Narzędzie, które pozwoli Ci na kreatywną pracę projektową, planowanie, burzę mózgów, budowanie drzewek decyzyjnych, konstrukcję skomplikowanych procesów.. Możliwości z tym narzędziem masz naprawdę nieograniczone.
Cena: za darmo lub pełnej wersji od $8/użytkownik
Link: http://bit.ly/2WhNqRr

54. IDEANOTE
Ideanote to kolejna tablica - tym razem taka do zbierania i oceniania pomysłów. Narzędzie udostępnia ponad 100 wzorów, z których możesz skorzystać planując pracę nad pomysłami i ich realizacją.
Cena: $249/miesiąc (za darmo demo)
Link: http://bit.ly/33yCwZr

55. Language Tool
Skuteczne narzędzie, które pomaga w sprawdzaniu tekstu pod kątem ortografii, stylistyki i gramatyki. Dostępne w wielu językach, w tym w języku polskim!
Cena: za darmo
Link: http://bit.ly/3b1u9rC

56. MARKUP
Umożliwia nanoszenie komentarzy na dowolnej stronie, dzięki czemu jesteś w stanie wspólnie pracować np. nad designem bez konieczności komunikowania się mailowo-slackowo-asanowo :)
Cena: za darmo lub od $15/użytkownika w wersji rozszerzonej
Link: http://bit.ly/3a0ugDHFOCUS

57. Diigo
Narzędzie do zapisywania zakładek (bardziej rozbudowane niż to dostępne w przeglądarce Chrome) - łatwo stworzysz bibliotekę zakładek i tagów oraz podzielisz się swoimi linkami ze współpracownikami!
Cena: darmowa lub od $5/ miesiąc w wersji rozszerzonej
Link: http://bit.ly/2vy8b0q

NARZĘDZIA DO PRACY ZDALNEJ WSPIERAJĄCE KONCENTRACJE I SKUPIENIE
58. Freedom app
Aplikacja pomoże Ci ograniczyć dystrakcje blokując Ci dostęp do… social mediów, aplikacji zakupowych i gier. Brzmi brutalnie ale zaufaj nam - kilka godzin dziennie bez dostępu do rozrywki podbije Twoją efektywność do stopnia, który zaskoczy nawet Ciebie :)
Cena: za darmo lub w pełnej wersji od $2.42/miesiąc
Link: http://bit.ly/3d6zS1h

59. Focus booster
To zdigitalizowana wersja Pomodoro. Dostępny online, jako aplikacja desktopowa oraz mobilna - skłania do koncentracji w krótkich blokach czasu, przedzielanych częstymi przerwami. Ponadto - zlicza czas spędzany na poszczególnych zadaniach i generuje proste, wizualne raporty.
Cena: za darmo lub od $2,99/miesiąc
Link: http://bit.ly/38X3ZVx

60. Forest
Jeżeli będziesz wystarczająco wytrwały i nie przerwiesz procesu rośnięcia drzewa to… za kilka tygodni będziesz mógł się pochwalić hektarowym lasem! Mówimy całkiem serio - aplikacja Forest ogranicza Ci dostęp do telefonu np. na 25/30/60 minut (czas ustawiasz samodzielnie) - od momentu włączenia licznika, wybrane przez Ciebie drzewo rośnie w Twoim wirtualnym lesie, a Ty w tym czasie skupiasz się tylko na pracy. Jeżeli jednak przerwiesz cały proces i wyjdziesz z aplikacji wcześniej - drzewo umiera.
Na dzień powstawania tej listy, użytkownicy zasadzili łącznie 797,933 wirtualne drzewa - kilka z tych drzew należy też do tygrysów! Polecamy spróbować :)
Cena: 8.99 PLN
Link: http://bit.ly/3d6RAl3

61. Krisp
Aplikacja Krisp daje Ci wolność do… prowadzenia rozmów i konferencji online w każdym miejscu! Krisp wycisza hałas w tle dzięki czemu możesz pracować zdalnie i bez rozpraszaczy - skąd tylko chcesz.
Cena: za darmo do 120 minut tygodniowo lub od $3.33/miesiąc w wersji rozszerzonej
Link: http://bit.ly/3ddinwr

62. Clean My Mac/ Clean My PC
W pracy zdalnej będziemy zaśmiecać nasze dyski większą liczbą dokumentów, grafik, obszerniejszymi plikami pamięci podręcznej. Dlatego tak ważne jest, aby dbać o czysty i dobrze zoptymalizowany komputer! Kiedy spada jego wydajność, spada też Twoja :( Nie daj się! Clean My Mac/Clean My PC usuwa niepotrzebne programy, przyspiesza Maca, a ponadto zabezpiecza przed szkodliwym oprogramowaniem.
Cena: demo za darmo lub od 170 pln/rok
Link: https://bit.ly/2vCnmpp
ZARZĄDZANIE STRESEM
63. Chill
Aplikacja Chill zmusza do… chwili wytchnienia! Tak, dokładnie - wytchnienia. Podczas intensywnego dnia pracy, zwłaszcza tej zdalnej, która nie wymusza na Tobie wyjścia z domu i choćby krótkiego spaceru, warto zwrócić uwagę na to czy dajesz sobie przestrzeń na odpoczynek. Chill pomoże Ci oderwać się na chwilę od pracy i da Ci możliwość złapania oddechu.
Cena: za darmo
Link: https://apple.co/2TZWsBj

64. Headspace
Chyba najbardziej popularna aplikacja do medytacji. Jeżeli jeszcze nie próbowałeś medytować to ta aplikacja jest idealna na start, jeśli natomiast już medytujesz to w tym miejscu znajdziesz morze inspiracji dotyczące metod i technik medytacji. Dobra medytacja naprawdę poprawia samoświadomość, skupienie, wewnętrzny spokój i sen - jeżeli jesteś w samym środku życiowego lub biznesowego sztormu jest to dobre remedium na uspokojenie głowy.
Cena: za darmo lub od $5.83/miesiąc w pełnej wersji
Link: dostępna w Appstore i GooglePlay

65. Nature Melody
Badania naukowe pokazują, że odgłosy natury (szum drzew, śpiew ptaków, wzburzone morze) wpływają pozytywnie na naszą gospodarkę hormonalną, w tym na kortyzol - hormon stresu. Jeżeli nie masz lasu za oknem i kontaktu z naturą na co dzień to bardzo polecamy aplikacje z dużym wyborem nagrań odgłosów natury - uspokajają! W dodatku są przyjemnym ambientem podczas wzmożonej pracy umysłowej - nie rozpraszają tak jak np ulubiona muzyka.
Cena:za darmo
Link: dostępna w Appstore i GooglePlay
66. 7 minute workout app
Jeżeli pracujesz zdalnie to zapewne wiesz jak trudno zmusić się do aktywności fizycznej. Praca z domu to często nienormowany czas pracy i dziesiątki godzin spędzone przed komputerem. Znaleźliśmy alternatywę do długich treningów, do których czasem ciężko jest się zebrać. 7 minutowe treningi proponowane w tym narzędziu ułatwią Ci mobilizację i jest duża szansa, że poprawią Twoją sprawność i odporność - też tą na stres! Swoją drogą badania pokazują, że już nawet delikatny wysiłek fizyczny wpływa pozytywnie na pracę mózgu i procesy myślenia w tym na BDNF - warto więc ćwiczyć i rozmyślać w tym samym momencie!
Cena: za darmo
Link: dostępna w Appstore i GooglePlay

67. STREAKS
Streaks to aplikacja, która przy pomocy elementów grywalizacji pomoże Ci wypracować dobre nawyki związane z pracą i innymi aktywnościami życia codziennego. Dzięki tej appce świadomie rywalizujesz sam ze sobą, zbierając punkty i nagrody za włożony w swoją pracę wysiłek!
Cena: 23.99 PLN

68. HABITICA
Tak jak Streaks, tak i Habitica wprowadza elementy zabawy do walki o dobre nawyki. W tej aplikacji stworzysz swój własny awatar, który będziesz zbierał doświadczenie i manę (tak, manę - Habitica to gra z prawdziwego zdarzenia ;) ). Ta aplikacja to przyjemna odskocznia od obowiązków, która przy okazji wspiera też ich realizację.
Cena: za darmo
Link: http://bit.ly/2QhQI3t

69. Aura App
Ostatnia z aplikacji do zarządzania stresem, którą chcemy zarekomendować to AURA - aplikacja, której celem jest holistyczne podejście do zdrowia psychicznego. Znajdziesz w niej sposoby na lepszy sen, medytację, odgłosy natury, a nawet coaching. Warto sprawdzić, zwłaszcza, że sam design aplikacji jest niezwykle atrakcyjny
Cena: darmowa
Link: http://bit.ly/33qHjvM

GADŻETY PRZYDATNE W PRACY ZDALNEJ
70/71 Timeleuar/Timeflip
Od jakiegoś czasu na rynku dostępne są kostki mierzące czas pracy spędzany na poszczególnych zadaniach. Podłączenie ich do aplikacji ułatwia monitorowanie upływu czasu i produktywności. Ciekawy gadżet, który uatrakcyjnia nawet najnudniejsze taski - sprawdziliśmy na sobie! Timeleuar jest ciekawym rozwiązaniem subskrypcyjnym, natomiast Timeflip propnuje zakup większej liczby kostek w zdecydowanie lepszej cenie.
TIMELEUAR:
Cena: tracker - $89, tracker + aplikacja - $69/pierwsze 6 miesięcy
Link: http://bit.ly/2J5KBvf

Timeflip:
Cena: od $49
Link: http://bit.ly/2IUDEwQ

72. Korektor postawy
Pamiętacie pajączka, który założony na plecy piszczał gdy plecy zaczynały się garbić? To jest właśnie jeden z korektorów postawy. W Social Tigers wiemy, że zdrowie fizyczne jest niezwykle ważne, a zadbanie o ergonomię pracy teraz sprawi, że nie będziemy płakać za kilka lat. Ból pleców to coś, co znane jest niestety chyba wszystkim dużo pracującym, a umiarkowanie aktywnym fizycznie osobom. Korektor postawy to natomiast gadżet, z którym (prawie) wszyscy powinniśmy się zaprzyjaźnić.
Cena: od 30 pln w górę
73. Bullet Journal (BUJO)
W naszym zestawieniu wspominaliśmy o mocy dobrych notatek i o elektronicznych sposobach na nie. Nie ma co jednak ukrywać - niektórzy wciąż lubują się w bardziej tradycyjnej formie pisania ręcznego. Jeżeli Tobie też długopis nie straszny - polecamy BUJO - kreatywne notatki w zeszycie z kropkami zwanym bullet journal.
Cena: od 20 pln w górę
74. Fidgi Pen
Ten gadżet to nie jest zwykły długopis! Niezwykłości dodają mu boweiem funkcje odstresowujące - jeśli irytuje Cię nerwowe klikanie lub stukanie długopisem o biurko to może warto zainteresować się właśnie tym gadgetem
Cena: od $14.99
Link: http://bit.ly/2UsnRuH
75. Biurko do pracy na stojąco
Tutaj nie będziemy polecać Ci nic konkretnego poza… pracą na stojąco! Ergonomia pracy to naprawdę postawa i prewencja przed wieloma problemami zdrowotnymi w przyszłości Przynajmniej od czasu do czasu. Możesz do tego celu zakupić drogie biurko z automatyczną opcją zmiany wysokości (ceny sięgają od kilkuset do kilku tysięcy złotych), trochę tańsze biurko stojące na stałe lub po prostu czasem stanąć przy wysokim parapecie :)
cena: za darmo w przypadku własnych kreatywnych rozwiązań lub od kilkuset złotych
KSIĄŻKI I STRONY INTERNETOWE, Z KTÓRYCH NAUCZYSZ SIĘ SPOSOBÓW NA EFEKTYWNĄ PRACĘ
76. Książka: Ekstremalne Przywództwo - Jocko Willink
Jeżeli pytać kogoś o dyscyplinę w pracy i w życiu to tylko Jocko! Ten gość spędził znaczną część swojego życia w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych jako Navy Seal. Obecnie jako podcaster, mówca i autor uczy innych jak dojść do wolności poprzez ekstremalną dyscyplinę.
77. Książka: The war of art - Steven Pressfield
Jedną z najczęściej nieuświadomionych blokad w kreatywnej i skutecznej pracy jest… opór. Opór przed wysiłkiem i przed potencjalnymi przeszkodami. Uświadomienie sobie, że to tylko opór jest kluczowe w pozbyciu się go. Jak to możesz zrobić? Najszybciej będzie jeśli przeczytasz książkę The War of Art Pressfielda.
78. Książka: Kod Talentu - Daniel Coyle
Jeżeli szukasz narzędzi do samorozwoju i zastanawiasz się co najbardziej wpływa na wzrost Twoich umiejętności - koniecznie przeczytaj książkę Kod Talentu, żeby zapoznać się z ideą celowej praktyki (metody udowodnionej naukowo) i jej znaczeniu w procesie samorozwoju.
79. BLOG: Remote Working Hub
Na tym blogu znajdziesz nieskończone źródło informacji o budowaniu biznesu zdalnego!
Link: https://bit.ly/2wqoX1L
80. GlobalWorkplaceAnalytics.com
Zasobna w naukowe treści strona na temat pracy zdalnej - znajdziesz na niej nie tylko badania i statystyki ale także inne informacje dotyczące zalet tego modelu pracy.
Link: https://bit.ly/395CRUr
81. Kanał na Youtube: Matt Davela
Z filmów Matta dowiesz się wszystkiego czego potrzebujesz o budowaniu dobrych nawyków. Matt jest autorem niezwykle płodnym, a każdy wybrany przez niego temat, przedstawia w tak atrakcyjny wizualnie sposób, że ciężko przestać go oglądać. Polecamy sprawdzić ten content!
Link: https://bit.ly/3a5PXlN
PORTALE Z OFERTAMI PRACY ZDALNEJ I ZLECEŃ DLA FREELANCERÓW
82. Remoteok.io
Tutaj znajdziesz propozycje pracy zdalnej z całego świata.
Link: Remoteok.io
83. WeWorkRemotely
Jedna z największych platform z ofertami pracy zdalnej z całego świata
Link: www.weworkemotely.com
84/85/86 czyli: Upwork, Fiverr, Useme
Te trzy portale są dobrym rozwiązaniem przede wszystkim dla początkujących freelancerów i małych zleceń
87. Rocketjobs.pl
Wiodący polski portal dla osób szukających pracy w marketingu - również zdalnie (przy okazji - sprawdź ich prasówki na Facebooku - to istne szaleństwo!).
Link: www.rocketjobs.pl
88. Working not working
Portal społecznościowy dla branży kreatywnej.
Link: https://workingnotworking.com/
89. MeetFrank
Aplikacja do szukania pracy dla branży kreatywnej i startupowej.
Link: https://www.meetfrank.com/
90. Findervest
Tinder dla biznesu, na którym spotykają się startupowcy i inwestorzy.
Link: https://findervest.com/