Apr 9, 2021

Jak powstaje love brand? Historia Krowarzywa [WYWIAD]

Stworzyli wegański brand, który pokochali mięsożercy. Przetrwali kryzys wizerunkowy i zbudowali społeczność, która pójdzie za nimi w ogień. O tworzeniu najbardziej rozpoznawalnej wegańskiej marki w Polsce opowiada Krzysztof Bożek – współwłaściciel sieci wegańskich burgerowni Krowarzywa.

Karolina Kawska

Krowarzywa to znacznie więcej niż wegańskie burgery po brzegi wypchane świeżymi, zdrowymi, roślinnymi składnikami. To silna marka, której rozwój napędza społeczność od samego początku budowana w social media.

O budowaniu silnej marki, trudnych początkach, kryzysach wizerunkowych i pandemicznym, a także o perspektywie klienta na współpracę z agencją, rozmawiają: Krzysztof Bożek, współwłaściciel Krowarzywa oraz Karolina Kawska, Head of Social Media w Tigers.

Wysłuchaj rozmowy na Soundcloud:

 

Krowarzywa – poznaj historię polskiego love brandu

Dla mnie było oczywiste, że jeśli chcemy zaistnieć w szerszej świadomości, musimy posługiwać się przede wszystkim Facebookiem bo to wtedy było główne narzędzie docierania do ludzi. mówi Krzysztof Bożek. 

Dzisiaj Krowarzywa to marka obserwowana przez 110 tysięcy osób na Facebooku, niemal 40 tysięcy na Instagramie i blisko 10 tysięcy na TikToku. O fenomenie brandu świadczy fakt, że zdecydowaną większość klientów stanowią osoby, które na co dzień jedzą mięso szacuje się, że to nawet 80% konsumentów.

– Udało nam się zbudować dużą grupę wiernych klientów, którzy są z nami od dawna, i nie ogranicza się do Warszawy - społeczność jest już ogólnopolska - podkreśla Bożek.

Na pewnym etapie rozwoju biznesu pozostaje niewiele więcej, niż ulepszać to, co jest. Nasi managerowie, łącznie z szefem kuchni, śledzą komentarze. Stworzyliśmy system przepływu informacji, który pozwala nam błyskawicznie reagować na głos klientów; spisujemy różnego rodzaju opinie i analizujemy recenzje, aby później wdrażać zmiany na poziomie całej firmy.

Dla Krowarzywa kampanie mające na celu "upolować" klienta tu i teraz mają mniejsze znaczenie. Współzałożyciel firmy zaznacza, że liczy się dla niego długofalowy wzrost. Organiczne, procesowe podejście pozwala budować markę na lata.

Kryzys pandemiczny potwierdził, że idziemy w dobrym kierunku - zamknęliśmy tylko jeden lokal, który prawdopodobnie i tak by się zamknął. W czasie pandemii bijemy historyczne rekordy zapytań od potencjalnych franczyzobiorców - podkreśla Krzysztof. 

Wysłuchaj całej rozmowy na Soundcloud

Marka Krowarzywa jest obsługiwana w zakresie social media przez agencję Tigers.

Karolina Kawska

Z marką Social Tigers związana od początku działania agencji. Od marca 2020 roku na stanowisku Head of Social Media. Zarządza pracą kilkuosobowego zespołu, odpowiedzialnego za sukcesy klientów agencji w obszarze budowania marek w social media.