Facebook Business Manager - jak przenieść osobiste konto reklamowe do Firmy?
Niejeden klient eksperymentuje z reklamami na Facebooku, zanim zdecyduje się na współpracę z agencją. Dlatego często konto reklamowe i sam fanpage podpięte są pod osobiste konto na Facebooku. Dla dobra współpracy, te dwa elementy powinny być powiązane z firmą w Business Managerze.
Krótka instrukcja dla klientów, którzy nie korzystali wcześniej z Facebook Business Managera, a konto reklamowe jest powiązane z ich osobistym profilem:
1. Wchodzimy na: business.facebook.com
Tam klikamy w ,,Utwórz firmę’’:
Wypełniamy formularz z danymi o firmie i klikamy ,,Wyślij’’.
Na podany w formularzu adres mail przyjdzie wiadomość z potwierdzeniem.
Po potwierdzeniu adresu e-mail, Facebook przerzuci nas do nowo utworzonej firmy w Business Managerze:
2. Tutaj klikamy: ,,Dodaj konto reklamowe’’.
3. Klikamy pierwszą opcję: ,,Dodaj konto reklamowe’’.
4. W oknie poniżej wpisujemy identyfikator istniejącego już konta reklamowego, (ten identyfikator znajdziesz z łatwością, pojawia się zawsze przy nazwie konta).
I gotowe :)
Analogicznie postępujemy ze stroną na Facebooku. Podłączenie konta reklamowego i fanpage’a do firmy na Facebook Business Managerze jest najlepszym rozwiązaniem dla współpracy przy obsłudze contentowej i adsowej.
Po tym, jak klient połączy zasoby, powinien dodać agencję jako partnera.
Bardzo wygodną instrukcję nadania dostępów znajdziecie w video tutorialu Filipa!
Dodanie płatności do konta, które utworzyła agencja
Życie pisze różne scenariusze, szczególnie jeżeli pracujesz w agencji social mediowej. Powinniśmy brać pod uwagę sytuację, w której klient potrzebuje naszego wsparcia ze stworzeniem konta reklamowego. Jeżeli chcemy być dobrym przewodnikiem, nie powinniśmy zostawiać klienta z mailem: ,,Proszę stworzyć konto reklamowe’’.
Meandry Facebook Business Managera mogą być zgubne dla kogoś nieznającego tego interfejsu, dlatego zachęcam Was do bycia pomocnym również w tej sprawie. Dla specjalisty ds. social media to parę kliknięć, a zyskujemy pewność, że wszystko zostało ustawione w poprawny sposób.
Pamiętaj, żeby w danych o firmie klienta wpisać wszystko poprawnie. Adres, NIP i poprawna, pełna nazwa firmy są absolutnie kluczowe do późniejszych rozliczeń i księgowości. To bardzo ważna kwestia, której niedopilnowanie może nieść ze sobą szereg nieprzyjemności pod koniec roku.
Jeżeli stworzyłeś konto reklamowe dla swojego nowego klienta, pojawi się pytanie o płatności. Moim zdaniem najlepszym sposobem płatności jest karta płatnicza należąca do klienta. Potrzebne informacje na temat płatności w systemie Facebooka znajdziecie w Księdze Adsów.
Poniżej przygotowałam instrukcję dodania metody płatności dla istniejącego już konta reklamowego - gotową do wysłania klientowi! (Wysyłamy ją klientowi, ponieważ nie będziemy go prosić, żeby przesłał nam dane do swojej karty płatniczej ;))
1. Wchodzimy na business.facebook.com i wybieramy firmę, do której podpięte jest nasze konto reklamowe. Potem jak na zrzutach.
2. Wchodzimy w ustawienia firmowe, w prawym, górnym rogu.