May 17, 2021

Akademia Tygrysa: 7 odważnych pokazało pazur!

Co robić kiedy kolejna rozmowa rekrutacyjna nie kończy się sukcesem? Kiedy ciągle brakuje osób dopasowanych do wartości firm, z wiedzą marketingową oraz doświadczeniami?

Agencja Tigers

Można nic nie zmieniać i czekać, aż zmieni się rynek. Można też – podjąć wyzwanie i stworzyć pionierski program stażowy o formule, która przekracza dotychczasowe podejście rynku do procesu rekrutacji i rozwoju. Tak zrobiliśmy w Tigers!

Dwa miesiące - tyle minęło od pomysłu do momentu, kiedy 7 zmotywowanych osób wypełniło pierwszą ankietę zadowolenia z procesu on-boardingu i bardzo wysoko go oceniło.

Jak osiągnąć taki rekrutacyjny sukces? 

  1. Podejść niestandardowo do standardowych problemów.
    Brak specjalistów, brak zaangażowania kandydatów w procesy rekrutacyjne, brak gotowości do intensywnego rozwoju, lęk przed podjęciem się nowego wyzwania - to bariery, o których mówi wielu pracodawców. W Tigers także mieliśmy z nimi do czynienia. duże wyzwanie stanowiło dla nas znalezienie osób, które łączą w sobie wiedzę z zakresu digitalu, kontaktu z klientem, pasję do rozwoju i dopasowanie do kultury pracy naszej firmy.
     
  2. Postawić sobie ambitne cele.
    Dwa miesiące na przeprowadzenie zakrojonej na szeroką skalę akcji promocyjnej, cyklu szkoleń i zakończonego sukcesem procesu rekrutacji – to zadanie, któremu sprostaliśmy, mimo, że wydaje się to niemalże niemożliwe.
     
  3. Zaangażować cały zespół.
    I sprawić, by rekrutacja i rozwój nowych osób stały się misją i zadaniem całej firmy.
     

Pomysł na Akademię Tygrysa zrodził się podczas spotkania zespołu i był rozwijany przez kilka kolejnych. Następnie od razu wkroczył w fazę realizacji. Plan był bardzo konkretny i całkowicie spójny z tym, co w Tigers najważniejsze. Postawiliśmy na dzielenie się wiedzą, przecieranie szlaków, zaangażowanie i oczywiście - rozwój.

 

Na wyzwania rynku pracy odpowiedzieliśmy tworząc program złożony z 5 etapów: 

  1. Start rekrutacji. Otrzymaliśmy 115 autorskich zgłoszeń od kandydatów. Każdy z nich, obok CV, miał przesłać  aplikację w wybranej przez siebie formie – filmu, wypowiedzi, tekstu, który najlepiej pokazywał, dlaczego powinien został uczestnikiem Akademii Tygrysa. Motywacja do rozwoju, przekwalifikowania się lub rozpoczęcia kariery razem z Tigers była ogromna. Otrzymaliśmy aplikacje zarówno od studentów, jak i od osób z ponad 20-letnim stażem w marketingu. Każda aplikacja – to osobna historia.
     
  2. Selekcja zgłoszeń.  57 osób otrzymało szansę, by ruszyć z Tigers w nową zawodową przygodę i rozpocząć  marketingową edukację podczas Tigers Camp. 5 szkoleń prowadzanych przez Ekspertów Tigers, wypełnionych doświadczeniami  i praktycznymi przykładami naszych specjalistów to wiedza, jakiej próżno szukać na rynku. . Każdy z uczestników Akademii mógł z niej skorzystać zupełnie za darmo, pod warunkiem podpisania umowy zakładającej gotowość na przyjęcie staż po zakończeniu programu.
     
  3. Weryfikacja zaangażowania.  Po każdym szkoleniu, uczestnicy otrzymywali wymagające zadania domowe połączone z tematem szkolenia. Tworzyli autorskie koncepcje, przygotowywali posty, ustawiali kampanie i przesyłali tego samego dnia do sprawdzenia. Brak zadania – wykluczał z udziału w kolejnym szkoleniu. Aż 55 osób oddało wszystkie 5 zadań.
     
  4. Weryfikacja  dopasowania.  Finalny proces wyboru kandydatów  zaangażował większość zespołu Tigers i trwał ponad 3 godziny. W tym czasie 21 kandydatów, którzy najlepiej wykonali zadania domowe, odbyło po 3 rozmowy z pracownikami Tigers. Rozmowy prowadzone były według określonych scenariuszy zawierających pytania biograficzne, behawioralne i problemowe. Każda rozmowa kończyła się rekomendacją rekrutera w zakresie kompetencji kandydata i dopasowania do wartości oraz kultury Tigers. Różnorodność pod względem doświadczeń, edukacji i motywacji była ogromna!
     
  5. Sprawdzenie w działaniu. Najlepsze 7 osób dołączyło do zespołu Tigers i zaczęło trwającą 2 miesiące przygodę. Plan Akademii zakłada: 32 szkolenia merytoryczne z Ekspertami Tigers, pracę i rozwój pod opieką ”buddiego”, projekty indywidualne i zespołowe, codzienne zadania merytoryczne i oczywiście - bycie częścią zespołu Tigers!

Już wiemy, że osoby, które do nas dołączyły, mają przed sobą wiele sukcesów w marketingu. Kandydaci, którzy nie dostali się do Akademii Tygrysa – zaopatrzeni w wiedzę, motywację i porządne CV – z powodzeniem biorą udział w kolejnych procesach rekrutacyjnych do Tigers i innych agencji marketingowych.

 


Czy założenia programu zostały zrealizowane w praktyce? Oddajmy głos młodym Tygrysom, którzy zaledwie miesiąc temu przekroczyli próg Tigers i rozpoczęli swoją przygodę na szlaku digital marketingu.

Kasia:

Proces rekrutacji był przemyślany od A do Z. Świeże podejście do tematu rekrutacji sprawiło, że zamiast słuchania o sztucznych wartościach, dostawaliśmy dobrane zadania sprawdzające kreatywność i zaangażowanie.  Obecność w Tigers to intensywne przeżycie, codzienna nauka w praktyce, przekraczanie swoich granic i sprawdzanie się w sytuacjach, w których do tej pory nie byłam. Największym zaskoczeniem dla mnie było 100% zaangażowanie każdego Tygrysa w poszukiwanie nowych rozwiązań. Pracowałam w wielu firmach i myślałam, że to tylko marzenie każdego pracodawcy - a jednak to dzieje się naprawdę i widać w tym ogromny potencjał!

 

Wojtek:

Akademia Tygrysa poprzedzona Tigers Campem to intensywny program rozwojowy,dla wszystkich gotowych wejść w świat digital marketingu. Świetne szkolenia i mnóstwo wiedzy, które normalnie kosztują sporo pieniędzy, w zamian za zaangażowanie i odpowiedzialne podchodzenie do zadań. Dla mnie to świetny deal.

 

Marta:

Proces rekrutacji był intensywny, wymagał dużego zaangażowania, ale dzięki temu dawał też większą satysfakcję i budował pewność siebie. Duże wrażenie robiła także organizacja rozmów rekrutacyjnych, w które zaangażowany był prawie cały zespół Tigers.

Z kolei Akademia Tigers to unikatowy projekt, który pozwala na intensywną naukę i szybkie wdrożenie w codzienne obowiązki. Dzięki różnorodnym warsztatom otrzymaliśmy szerokie kompetencje zarówno z zakresu Social Media, jak i Performance marketingu.

 

Ola:

Akademia Tygrysa to niezwykle wartościowe doświadczenie w moim życiu. Dawka wiedzy, jaką zdobyłam podczas szkoleń przerosła moje oczekiwania. Sama możliwość wzięcia udziału w procesie rekrutacji, już była dla mnie ogromnym sukcesem! 3 rozmowy rekrutacyjne z 3 różnymi osobami pokazały mi fragment kultury organizacji firmy i sprawiły, że jeszcze bardziej zależało mi na wygranej - czyli samym stażu. Pod względem organizacyjnym wszystko było dopięte na ostatni guzik. Od razu poczułam, że to jest idealne miejsce do rozwoju, nauki i zdobywania cennej praktyki, więc jestem ogromnie wdzięczna za przyjęcie mnie pod swoje Tigersowe skrzydła!

 

Michał:

Tigers Camp i Akademia Tygrysa to jedno z największych wyzwań w moim życiu. Tigers - jak na lidera w branży przystało - od początku narzuciło intensywne  tempo rozwoju, z czego jestem bardzo zadowolony. Dzięki intensywnym szkoleniom, w niecały miesiąc razem z kolegami i koleżankami z Akademii rozwinęliśmy nasze umiejętności do tego stopnia, że dziś realnie angażujemy się w codzienną pracę agencji. Możliwość uczenia się od najlepszych uważam za bardzo duży przywilej i nagrodę za odważne i ambitne podejście do Tigers Campu. Na wyróżnienie zasługuje również podejście do procesu rekrutacyjnego, które zaimponowało mi profesjonalizmem i dobrą energią.

 

Kamila:

W ciągu tych 4 tygodni pochłonęłam ogromną dawkę wiedzy i umiejętności. Bardzo doceniam poziom zaufania, jakim obdarzyły mnie Tygrysy, dając już trzeciego dnia stażu możliwość pracy z klientem. Uważam, że nie ma lepszej drogi do nauki, niż sprawdzenie swojej wiedzy w praktyce. Tigers zapewniło mi ogromną ilość szkoleń, pośród których część była dla mnie łatwa i prosta do przyswojenia, a część nieco trudniejsza. W tym drugim przypadku zawsze miałam możliwość doprecyzowania czy też rozwiania swoich wątpliwości poprzez rozmowę z prowadzącymi, którzy zawsze byli bardzo chętni do pomocy.

 

Natalia:

Proces rekrutacji był bardzo profesjonalnie zorganizowany - wieloetapowa rekrutacja gdzie każdy następny krok był rzetelnie zaplanowany oraz zakomunikowany uczestnikom Akademii Tygrysa. Sam pobyt w Tigers jest dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Spotkałam się z dużą życzliwością i otwartością ze strony Tygrysów. W biurze panuje bardzo dobra atmosfera i wszyscy przykładają starań, abyśmy z Akademii Tygrysa wyciągnęli jak najwięcej wiedzy oraz później potrzebnego doświadczenia.

 

Uruchomiliśmy projekt, który ma potencjał zmienić oblicze rynku pracy. Dokonaliśmy tego dzięki innowacyjnemu podejściu Tigers do wyzwań, współpracy i żywym wartościom, które stosujemy na co dzień.

Chcesz dołączyć do naszego zespołu i korzystać z wiedzy i doświadczeń zespołu Tigers? Już dziś prześlij do nas swoje CV! Tigers nieustannie się rozwija - dołącz do nas

Chcesz, żebyśmy pomogli Tobie i Twojej firmie znaleźć stażystów, którzy nie tylko rozwiążą Twoje rekrutacyjne wyzwania, ale pomogą Ci rozwinąć biznes? Napisz do nas wiadomość: sabina.kwiatowska@tigers.pl.

 

Agencja Tigers