11.01
.
2021

3 min

Nowy branding Tigers – reakcje i opinie

Autor:

Daniel Kotliński

Czas:

3 min

1. stycznia 2021 roku to dla nas symboliczna data. Rebranding był dla nas pretekstem do stworzenia od nowa identyfikacji wizualnej marki i wcielenia strategii w życie.

Marketing, kultura organizacyjna, HR, obsługa klienta – te obszary powinny przenikać się tak mocno, by ciężko było znaleźć granice między nimi.

W czerwcu wiedzieliśmy, że pomimo czasów niepewności, kiedy inni dopiero przegrupowują siły, był czas by przedsięwziąć największy projekt marketingowy w historii firmy.

Przegląd ofert z rynku szybko uświadomił nam, że ten proces… wcale nie pójdzie gładko. Mieliśmy sensowny budżet i dużą potrzebę zrobienia czegoś mocno wyróżniającego się.

Odbijając się od kolejnych studiów, uparcie wracających do inspiracji estetyką konkurencji, w końcu trafiliśmy na zespół zdający się rozumieć nas w locie.

Studio Kommunikat, z ramienia którego za nasz projekt odpowiadali Kuba Rutkowski i Natalia Żerko, ujęło nas dobrym zrozumieniem tego, co jest w TIGERS wyjątkowe. Bardzo doceniliśmy też sprawny kontakt, odpowiedź na nasze wątpliwości i przedstawienie kilku naprawdę kompletnych i spójnych identyfikacji wizualnych.

Pierwszy azjatycki key visual był jak strzał w dziesiątkę. Wprawiał w lekki dyskomfort, odcinał wyraźnie przeszłość, jednocześnie zachowując esencję marki Tigers, opartą na wartościach takich jak zaangażowanie, odpowiedzialność czy kultura wiedzy.

Niedługo później, w bardzo podobnym procesie i na podstawie podobnych wartości – zrozumienia marki i jej ducha – wybraliśmy partnera do stworzenia naszej strony www, firmę Wise People.

Efektem tej współpracy jest jakościowy projekt Mateusza Madury i projekt dowieziony na czas i w budżecie według ciasnego harmonogramu. Bardzo polecam tę firmę, z którą pracowaliśmy wcześniej nad landing pages dla klientów.

Poniżej wycinki z brandbooka:

 

Jak zmiana została przyjęta?

Dokładnie tak, jak się spodziewaliśmy!

Wiedzieliśmy, że cały koncept kreatywny jest naprawdę mocny i nikogo nie pozostawia obojętnym; liczyliśmy się, że zetkniemy się z krytyką. Ba – mieliśmy wielką nadzieję, że się pojawi! Od początku zakładaliśmy, że jeśli zmiana spodoba się każdemu, to będzie oznaczało, że zrobiliśmy coś złe…

Cytaty z komentarzy:

  • „O nie! Będzie nam brakować Tygryska” [brand hero]
  • „Nie podoba mi się. Nie mogliście zrobić czegoś nawiązującego do Polski? Palicie sobie biznes w kraju, nikt poważny nie będzie chciał z Wami pracować”
  • „Kojarzy mi się z azjatycką restauracją!”
  • „Po co zmieniać, jak było dobrze?”

Zmianę przeprowadziliśmy w specyficznym okresie, chcieliśmy dać ludziom kilka dni swobodnego kontaktu z efektem naszej pracy, by mogli wyrobić sobie opinię.

Kilka dni później Franciszek Georgiew opisał w swoim tekście dokładny proces, jakim kierowaliśmy się tworząc branding, jak i zarysował podwaliny strategiczne. To wystarczyło, aby szala pozytywnych komentarzy zmiażdżyła te negatywne.

Cytaty z komentarzy:

  • „Créme de la créme! Oglądam n-ty raz i napatrzeć się nie mogę. Naprawdę projekt wynikający ze strategii a nie sztuka dla sztuki.”
  • „Wow, odważne wejście w 2021. Re-brandować najładniejszy brand w kraju :-)”
  • „Sztos, tyle powiem 🙂 Podoba mi się elastyczność, pomysł, realizacja, trochę odwagi w innym niż większość podejściu”
  • „Bardzo ciekawa kreacja. Pionowe logo oraz pieczęci robią ogromne wrażenie. I zgadzam się, Azja to przyszłość – to tam dzieje się najwięcej – wzrost i innowacja.”

Po miesiącu korzystania z brandingu wiemy jedno – jego potencjał jest nieskończony. Branding, który niczym zwinny kot w dżungli dostosowuje się do kontekstu, z gracją przemieszcza i wyraźnie zaznacza swoje terytorium głośnym rykiem – to nasz cel.

Masz opinię? Wyraź ją!

Jesteśmy otwarci na sugestie, a wraz z nową stroną, dodaliśmy do formularza kontaktowego pole umożliwiające przesłanie pomysłu lub inspiracji odbiorców. Wykorzystaj to – daj nam znać, co sądzisz o brandingu i naszej działalności.

Link do formularza – klik!

联系Opisz nam swoje wyzwanie,
znajdziemy drogę.

Napisz do nas