20.01
.
2023

3

AI, neobrutalizm i projektowanie interdyscyplinarne – Tygrysy o grafice w 2023 roku.

Autor:

Czas:

3

Studio graficzne Tigers to zespół, który kompleksowo zaopiekuje się komunikacją wizualną Twojej marki – od grafik na social media, po kampanie outdoorowe i kreatywne filtry AR. Poznaj ich spojrzenie na trendy, kreacje i nadchodzące zmiany w projektowaniu graficznym.

Minione 12 miesięcy to zmiany nie tylko w trendach i technologiach używanych w grafice, ale także szereg zmian, innowacji i nowych umiejętności na pokładzie Studia Graficznego Tigers.

2022 okiem Tygrysów – nowe narzędzia, nowe umiejętności, nowe usługi.

2022 rok to dynamiczny rozwój i ogromny skok popularności takich narzędzi jak Figma i Webflow, dzięki którym projektowanie stron internetowych staje się jeszcze prostsze. W studiu graficznym również postawiliśmy na rozwijanie naszych umiejętności w tych narzędziach. Dzięki wzięciu udziału w kursie Digital Designer od Design Practice nasi specjaliści nabyli umiejętności, które pozwoliły im rozwinąć usługę UI Design w studiu graficznym. W 2022 roku zrealizowaliśmy ponad 10 stron internetowych dla naszych klientów, natomiast w roku 2023 planujemy przygotować ich znacznie więcej!

W Tigers rok 2022 upłynął nam nie tylko pod znakiem stron internetowych, ale także dużych kampanii digitalowych i offline’owych, rozwijaniu umiejętności w projektowaniu identyfikacji wizualnych we współpracy z Działem Strategicznym oraz poszerzaniu portfolio naszych usług.

Na rok 2023 mamy założone bardzo ambitne cele i wiem, że nic nas nie powstrzyma w dowiezieniu ich!

W tym momencie studio graficzne przygotowuje dla klientów min:
🟠Identyfikacje wizualne,
🟠Szablony postów na social media,
🟠Projekty materiałów do druku, od ulotek po wielkoformatowe billboardy,
🟠Kreacje do kampanii banerowych,
🟠Projekty e-booków,
🟠Naklejki i filtry na Instagram/TikTok,
🟠Newslettery i mailingi,
🟠Infografiki,
🟠Retusz zdjęć,
A także: audyty graficzne, research i rekomendacje.

🐯 dowiedz się więcej o usługach studia graficznego Tigers

A jak wspominamy rok 2022 z perspektywy Studia? Tutaj głos oddajmy Tygrysom, które codziennie dbają o to, aby usługi graficzne, które realizujemy były na jak najwyższym poziomie. Poznajcie perspektywę Magdy Ambroziak, Senior Graphic Designera i Junior Team Leadera oraz Graphic Designerów z naszego studia – Klaudii Borowiec, Kamila Kalisztana i Tomka Kozłowskiego. 

 

Najciekawsza zmiana w grafice w minionym roku? AI, neobrutalizm i projektowanie interdyscyplinarne. 

Myślę, że nie można mówić o 2022 roku w kontekście grafiki, bez wspomnienia o dynamicznie rozwijającej się sztucznej inteligencji. Druga połowa ubiegłego roku to właściwie niekończące się dyskusje na temat etyczności komunikacji wizualnej tworzonej przez narzędzia AI. Mimo skrajnych opinii, nie ma wątpliwości co do tego, że jest to narzędzie niezwykle pomocne szczególnie przy procesach kreatywnych oraz tworzeniu grafik, których nie znajdziemy na żadnym stocku zdjęć 😉
Magda Ambroziak 

Sztuczna inteligencja! To co robią boty generujące „obrazki” z obrazków to jest majstersztyk. Z niecierpliwością czekam na rozwój tych narzędzi i efekty coraz śmielszych sztucznych konceptów, które będą gościć na naszych ekranach coraz częściej.
Tomek Kozłowski

Dla mnie jednym z najciekawszych trendów w web designie, który wyklarował się na przestrzeni 2022 roku to neo-brutalistyczna typografia. Nie ukrywam, że bardzo podoba mi się styl, w którym to właśnie tekst odgrywa główną rolę. Wielkie surowe nagłówki oraz grube fonty tworzące ponadczasową, a zarazem minimalistyczną kompozycję. Mam nadzieję, że ten trend zostanie z nami na dłużej 😊
Kamil Kalisztan

Abstrahując od wspomnianego już AI to zauważyłam spory trend projektowania interdyscyplinarnego – mam poczucie, że branża dojrzewa i zaczynają się trochę zacierać granicę między „rysownikami”, „kolażystami”, „plakacistami” itp. – tylko każdy po prostu tworzy autorską sztukę w taki sposób, jaki w danym momencie jest dla niego/niej najlepszy. Bardzo mi się podoba to odejście od konwencji na rzecz większej swobody twórczej.
Klaudia Borowiec

Ulubione kreacje 2022 – od konceptów komunikacji, przez identyfikacje wizualne do grafik produktowych!

Nie sama kreacja, lecz cały koncept komunikacji do Tigers United 4. Było to już moje drugie podejście do tworzenia key visualu dla tej wyjątkowej konferencji organizowanej przez Tigers. Tworząc on-goingową komunikację dla Tigers na kanałach social mediowych, ciężko było mi wyjść poza ramy narzuconej komunikacji wizualnej a jednocześnie nie wychodząc zbyt daleko poza jej ramy, wymyśleć coś nowego. 

Visuale Tigers United 4 oparłam przede wszystkim na kształcie litery „T” z naszego loga, nawiązując do modelu T-shaped, na którym nasi specjaliści opierają swoje umiejętności.

Komunikacja wizualna tego wydarzenia wyróżniała się na wallu Tigers i a reklamy TU4 przyciągały uwagę nowych użytkowników, nawet tych którzy nie znali wcześniej Tigers. 

Kreacje do tego wydarzenia wielokrotnie były chwalone w ankietach po Tigers United 4. To niemały sukces zeszłego roku, szczególnie że materiałów wizualnych było bardzo dużo i zachowanie spójności często było bardzo trudne.
Magda Ambroziak

Mam takich wiele, ale ta nad którą pracowało mi się wyjątkowo przyjemnie to RMT, który przygotowałem dla OlimpStore.pl.  Lubię kreacje produktowe, ponieważ mogę wykazać się przy nich kreatywną wizualizacją produktu. Minimalistyczne tło, zabawa światłocieniem i produkt w roli głównej. Viva Sauce ZERO!
Kamil Kalisztan  

Zdecydowanie najfajniejszym i najciekawszym projektem minionego roku było stworzenie systemu identyfikacji wizualnej dla nowej marki (stay tuned – już niedługo będziemy mogli się podzielić efektami!). Było to jedno z największych wyzwań na mojej ścieżce kariery jako projektantki graficznej i myślę, że udało mi się mu sprostać. „Trust the process” to zdecydowanie myśl przewodnia dudniąca mi w głowie za każdym razem jak sobie analizuje wstecznie pracę nad tym projektem. Nigdy nie wątpiłam w to stwierdzenie, jednak teraz czuje, że przy kolejnych projektach będę jeszcze spokojniejsza i pewniejsza efektu końcowego, dzięki temu, że właśnie całkowicie ufam procesowi, jak również – ufam sobie!
Klaudia Borowiec

Nie umiem wybrać ulubionej kreacji, ale potrafię wskazać klienta, dla którego praca w 2022 roku była czystą przyjemnością. Kreacje, które wychodziły dla Paczking.pl i DHL to złoto – mnóstwo kreatywnych koncepcji, nawiązań m.in do Burgera Drwala, czy Kevin Sam w Domu pozwoliły na stworzenie świetnie wyglądających kreacji reklamowych, które zgarniały setki polubień na Facebooku.
Tomasz Kozłowski

Poznaj Tygrysie case study: jak zrealizowaliśmy kampanię outdoorową dla BeActive?

Co przyniesie 2023?

Z perspektywy studia – nie mogę doczekać się nowych projektów stron internetowych i identyfikacji wizualnych. Widzę tu ogromny potencjał na rozwijanie linii biznesowej działu Creative w Tigers oraz poszerzanie umiejętności specjalistów w studiu graficznym.

Drugi temat, który mnie fascynuje to możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w naszej codziennej pracy – jestem bardzo ciekawa gdzie to nowe i jeszcze prawie nieodkryte narzędzie może nas zaprowadzić w przyszłym roku. Wiem, że to będzie bardzo inspirujący i kreatywny czas, na który Tygrysy ze studia czekają z niecierpliwością i podekscytowaniem! 
Magdalena Ambroziak

Napisz do nas – ostrzymy pazury na nowe wyzwania, trendy wplatamy w strategię i jesteśmy gotowi, aby podkręcić oprawę graficzną Twojej marki w 2023 roku!