27.03
.
2022

5

Doświadczenia rekrutacyjne w zespole Tigers

Autor:

Diana Krasocka

Czas:

5

Poznaj 6 perspektyw nowych pracowników na nasz proces rekrutacyjny

Skrót CX często kojarzony jest ze sprzedażą i doświadczeniem zakupowym klienta, jednak z perspektywy HR jest on niemniej ważny. Rozszyfrowanie tego skrótu jest intuicyjne, to po prostu candidate experience. Na tym jednak łatwość zadania się kończy. To, co kryje się pod tymi dwoma słowami warto opisać szerzej.

Sumę wszystkich doświadczeń, które powstają w świadomości potencjalnego pracownika, warto rozłożyć na czynniki pierwsze. Dzięki temu dowiemy się, który element zadecydował o pozytywnym bądź negatywnym odczuciu kandydata w procesie rekrutacji. Bądź…o żadnym, w przypadku, gdy kandydat w ogóle nas nie zapamięta.

Zanim rzucimy się w wir przygotowań kreatywnych rozwiązań, mających na celu zbudować pozytywne doświadczenie kandydatów w procesie rekrutacji warto zrobić kilka kroków wstecz i zadać sobie pytanie

„Dlaczego jest to ważne?”

 

W Tigers uważamy, że budowanie opinii zaczyna się wtedy, gdy czegoś doświadczamy (bez względu na to, czy planujemy strategię komunikacji naszych klientów, strategię biznesową agencji czy proces rekrutacji). A gdy się już zacznie… trwa. Candidate Experience jest jednym z elementów procesu budowania pozytywnego wizerunku marki w świadomości odbiorców.

(Więcej o procesowym, a nie punktowym podejściu przeczytasz w artykule Daniela Kotlińskiego, Strategy Expert w Tigers).

Doświadczenia kandydata zaczynają się w momencie, w którym Tigers pojawia się w jego świadomości – może to być zwrócenie uwagi na reklamę, post na Facebooku, informacja od znajomego i wiele innych możliwości, które warto zmapować na starcie. Już na tym etapie dbamy o to, aby treści, które pojawiają się na stronie internetowej, Facebooku i pozostałych mediach były interesujące i angażujące odbiorców. To one wpływają w dużej mierze na potencjalne zainteresowanie naszą ofertą. Przekazy te powinny być oparte na tej samej, prawdziwej historii.

 

Przejrzystość i konkretne informacje.

To dwie kluczowe cechy, którymi kierujemy się w momencie publikowania ogłoszenia rekrutacyjnego. W ten sposób od samego początku dostarczamy naszym kandydatom opisy, czego  dokładnie oczekujemy na danym stanowisku. Skupiamy się na tym, aby rzetelnie opisać to, na czym polega praca, jakiej osoby szukamy oraz jakie oferujemy wynagrodzenie. Dla kandydatów to możliwość oszczędzenia czasu i weryfikacji naszych oczekiwań z własnym doświadczeniem.

Przejrzystość ogłoszenia często jest podkreślana podczas rozmów, gdy kandydaci mówią o tym, że „nie mają więcej pytań, bo kluczowe informacje znaleźli w ogłoszeniu”. Takie informacje otrzymywane od kandydatów są dla nas najlepszą rekomendacją tego, że działamy prawidłowo.

Ważnym elementem, na który stawiamy w doświadczeniu rekrutacyjnym jest pierwszy kontakt z potencjalnym Tygrysem. Rozmowa telefoniczna, podczas której nawiązujemy relację jest niezwykle ważna, gdyż „pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz”. Pamiętamy o tym kontaktując się z kandydatem. Pytania, które wtedy zadajemy są istotne, gdyż pozwalają nam na wstępne poznanie aplikujących osób, ich ścieżki kariery oraz oczekiwań względem nowej pracy. Z drugiej strony – dajemy przestrzeń kandydatom na poznanie nas.

Na każdym etapie procesu chcemy dowiedzieć się o potencjalnych pracownikach różnych informacji – to pozwala nam stworzyć całościowy profil osoby, sprawdzić umiejętności oraz dopasowanie do kultury organizacji.

Nasz proces rekrutacyjny cały czas usprawniamy, zbierając feedback od aplikujących osób. Poniżej dzielimy się doświadczeniem 6 nowych osób, które dołączyły do Tigers na początku 2022 roku.

 

Dajemy się poznać.

Podczas rozmów rekrutacyjnych stawiamy na to, aby nasi kandydaci mogli poznać nas z różnych stron. Na każdym etapie procesu nasi kandydaci spotykają się z innymi specjalistami. To dobry sposób na to, aby kandydat mógł poznać z kim potencjalnie będzie pracować. Dzięki temu może poszerzyć swoją perspektywę oraz zadać pytania różnym specjalistom.

 „W procesie rekrutacji najbardziej zapamiętałem to, że mogę poznać potencjalny zespół, z którym będę pracować – podczas rekrutacji dowiedziałem się od nich osobiście jak wygląda praca oraz mogłem ocenić czy jest to coś dla mnie”.

wspomina proces Marek Dąbrowski, który dołączył do Tigers jako Performance Specialist.

 

„Wraz z kolejnymi etapami rekrutacji czułam coraz bardziej, że chcę tu pracować. To w jaki sposób każdy z rekruterów opowiadał o Tigers sprawiało, że miałam w sobie coraz większą determinację do tego, aby tutaj być! Ich pasja i zaangażowanie były szczere i to mi się najbardziej podobało”

dodaje Julia Polkowska – Koordynator ds. szkoleń i eventów.

 

Szanujemy czas – nasz i kandydatów.

Rekrutacja do Tigers składa się z 4 etapów, każdy ma swój cel i do każdego skrupulatnie się przygotowujemy. Wiemy, że osoby aplikujące, często godzą pracę w obecnym miejscu z rozmowami, czy wykonaniem zadań rekrutacyjnych. Właśnie dlatego działamy na scenariuszach, które w sprawny sposób pozwalają nam lepiej poznać doświadczenia, sposób zachowania i myślenia kandydatów.

Magda Krzepkowska, która w Tigers dołączyła jako Social Media Specialist trafnie zauważyła, że przejrzystość pytań oraz ich struktura jest uporządkowana.

„Po każdym pytaniu czułam, że nie są to typowe pytania rekrutacyjne – stoi za nimi idea. Nie zawsze musisz znać odpowiedź, ważniejsze jest to jak sobie z nim poradzisz”.

 

„Pytania merytoryczne były bardzo dobrze przygotowane ale podczas rozmów znalazła się również przestrzeń na luźniejsze pytania. Nie czułem, że rozmowy są za długie, wspominam to jako bardzo dobre doświadczenie.”

słowa Tomka Kozłowskiego, Graphic Designera, utwierdzają nas w skuteczności doboru pytań.

 „To była świetna przygoda! Czułem, że moje umiejętności są kompleksowo sprawdzone. Tigers prezentuje naprawdę wysoki poziom. Dowiedziałem się, że Tigers jest miejscem w którym ludzie kierują się konkretnymi wartościami – zrozumiałem wtedy, że tu pasuję. Cieszę się, że mogę być w tym zespole, dzielić się swoimi umiejętnościami a jednocześnie czerpać z ogromnych zasobów wiedzy innych.”

– zaznacza Kamil Obidziński, Performance Specialist.

 

Komunikacja i przejrzystość procesu.

W procesie rekrutacji dbamy o to, aby nasi kandydaci mieli przestrzeń na kontakt z nami, zadawanie pytań pomiędzy kolejnymi etapami. Pamiętamy o tym, że często podczas rozmowy emocje rosną i nasi kandydaci (mimo wcześniej przygotowanych pytań, które chcą zadać rekruterom podczas rozmowy) ich nie adresują. Zwracamy na to uwagę i przypominamy o możliwości kontaktu po rozmowie.

 „Najbardziej spodobała mi się jakość procesu. Wiedziałem, czego mogę się spodziewać na każdym etapie, byłem informowany na bieżąco, a gdy miałem pytania – kontaktowałem się mailowo i dostawałem odpowiedź. Miałem poczucie, że jeśli dołączę do Tigers to nie będzie to przypadek – czułem, że wszystkie etapy procesu mają sens.”

 – komentuje Jakub Matuszewski, który dołączył do Tigers w styczniu jako Social Media Specialist.

„Proces rekrutacji wspominam bardzo pozytywnie. To co mnie zaskoczyło to duża elastyczność. Dostałem do wykonania zadanie rekrutacyjne, natomiast nie mogłem go wykonać w wyznaczonym czasie, bo się rozchorowałem. Zgłosiłem to i dostałem informację, że nie jest to problemem. Zadanie wykonałem w późniejszym terminie, gdy wyzdrowiałem. Zrozumienie i wsparcie, które otrzymałem sprawiło, że poczułem się zaopiekowany.”

– dorzuca Kamil Obidziński, Performance Specialist.

 

Feedback. To nieoceniony sposób na dbanie o dobre doświadczenia kandydatów podczas procesu rekrutacyjnego. Wielokrotnie zauważyliśmy, że nasi osoby aplikujące do Tigers chcą otrzymać informację zwrotną na temat przebiegu ich rozmowy. Konstruktywny i poprawny feedback daje wielką korzyść w oczach kandydatów. Wskazujemy w nim obszary do rozwoju, uwagi, które można wykorzystać przygotowując się do innych procesów rekrutacji oraz zauważamy te elementy, które były pozytywne.

To sposób na to, aby zainteresowani pracą w agencji spojrzeli na siebie z innej perspektywy. W Tigers dbamy o to, aby informacja zwrotna była zindywidualizowana i poparta uzasadnieniem. Wierzymy, że nasze spostrzeżenia okażą się przydatne i zachęcą kandydatów do dalszego rozwoju.

Podobało mi się to, że po każdym etapie rozmowy otrzymywałam feedback – z konkretną informacją, która pokazywała moje mocne strony, ale też elementy nad którymi powinnam pracować”.

o roli feedbacku w procesie wspomina Magda Krzepkowska.

Przepis na niezapomniane candidate experience jest prosty: Profesjonalizm i indywidualne podejście do kandydata. To elementy, którymi kierujemy się prowadząc rekrutacje.

„To był najlepszy proces w jakim brałem udział. Był profesjonalny oraz czułem zaangażowanie ze strony rekruterów. Nie miałem momentu, w którym czułbym wątpliwość, czy chcę pozostać w procesie. Dostałem propozycję wsparcia w założeniu działalności – szybkość i płynność procesu spodobała mi się. Wiedziałem, że to wypali!”

komentuje Jakub Matuszewski.

 

Podsumowując krótko, jednak konkretnie – w procesie rekrutacji stawiamy na profesjonalne podejście do naszych kandydatów, jesteśmy elastyczni oraz dajemy przestrzeń na poznanie nas.

Takie procesy możesz prowadzić razem z nami. Poszukujemy Specjalisty/ki ds. rekrutacji !

价值观Dołącz do zespołu
TIGERS

Wierzymy, że pasja i dyscyplina zjadają wiedzę oraz doświadczenie. Kompetencji twardych nauczymy każdego. Szukamy osób, które wyznają nasze wartości i standardy.

Prowadź takie rekrutacje z nami!